رفتن به محتوا

اخبار جامعه

  • ساعت 24- در نظام تربیتی شایسته تراز انقلاب اسلامی، فرزندان این سرزمین باید به گونه‌ای تربیت شوند که وقتی نوجوانان ما به سن انتخاب می‌رسند، بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غیراسلامی، سبک زندگی اسلامی را با اختیار و انتخاب خود برگزینند.

  • ساعت 24- مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود. برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

  • ساعت 24- رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از ترافیک پرحجم در مسیر بازگشت از شمال در دو محور هراز و چالوس خبر داد.

  • ساعت 24- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی امسال براساس عملکرد تعیین می‌شود گفت: ۳۱ اردیبهشت نرخ شهریه مدارس غیردولتی تعیین و ممکن است برخی مدارس کاهش شهریه داشته باشند.

  • ساعت 24-عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

  • ساعت 24- رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت:دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور وقوع رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

  • ساعت 24 - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مهاجرت پزشکان و کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی را فاجعه پنهان نظام پزشکی دانست و گفت: مهاجرت کادر درمانی از بخش دولتی به خصوصی منجر به کاهش نیروی مجرب در سیستم دولتی خواهد شد و مردم بالاجبار برای دریافت خدمات درمانی به سیستم خصوصی مراجعه می‌کنند و اینجاست که پرداختی از جیب مردم بین 10 الی 15 برابر افزایش پیدا می‌کند.

  • . یکی از مهم‌ترین معضلات پزشکان جوان انجام طرح یا آموزش دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی است. دوره انترنی و رزیدنتی را می‌توان نوعی بیگاری تلقی کرد که هم بدون دستمزد یا با حداقل دستمزد و با تاخیر فراوان در پرداخت همراه است و ساعات کار زیاد که حتی بیشتر از قانون است و نباید در چنین وضعی طبابت کرد و نیز فضای متشنج محیط بیمارستانی ازسوی همراهان بیماران، مدیریت ناکارآمد، کمبودهای دارویی و تجهیزاتی و حتی برخوردهای نامناسب استادان پزشکی، همگی موجب می‌شود که برخی دانشجویان پزشکی از نیمه راه به فکر ترک تحصیل بیفتند یا عزم مهاجرت نمایند.

  • ساعت 24 -عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، از کمبود ۹ هزار ماما در کشور خبر داد و گفت: کمبود ماما همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین، خود را نشان داده است.

  • ساعت 24 -معاون درمان وزارت بهداشت، با یادآوری اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، اثبات زیرمیزی را تنها مشکل برخورد با معضل دانست.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها