رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 295520

چگینی در گفتگوی ویژه خبری:

خرید و فروش مسکن 8 درصد رشد داشته است

ساعت 24- مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بازار مسکن نسبت به سال گذشته و به لحاظ حجم معاملات انجام شده و قیمت‌ها، رشد قابل قبولی داشته است.

بازار مسکن
style="text-align:justify">علی چگینی مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور و دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امشب یکم مهرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی نوسان بین رکود و رشد جزعی بازار مسکن پرداختند.

بازار مسکن نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است

علی چگینی مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون وضعیت بازار مسکن گفت: بازار مسکن نسبت به سال گذشته به لحاظ حجم معاملات انجام شده و قیمت ها رشد قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به اینکه شاخص معاملات مرداد ماه سال جاری نشان از 18 هزار معامله در شهر تهران دارد و نسبت به ماه قبل از آن رشد 5-6 درصدی برخوردار است، اظهارکرد: خرید و فروش مسکن 8 درصد رشد داشته است البته ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم اما بازار باید از حالت مردگی خارج شود.

کسب و کار حوزه مسکن در حال رونق است

چگینی با بیان اینکه کسب و کار حوزه مسکن در حال رونق است و فعالیت‌های پایین دستی و بالا دستی به طبع آن رونق خواهد گرفت، عنوان کرد: سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده تا مدت انتظار برای دریافت وام کاهش یابد.

مدیر کل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال جاری پروانه‌های صادره در حوزه مسکن 5-6 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: باید دوره باز پرداخت وام را به 20 سال رساند و همچنین کاهش نرخ سود در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قیمت‌ها 6-7 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل رشد داشتیم، گفت: این موضوع نشان از بهبود بازار دارد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها