رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 284935

وزیر پیشنهادی اقتصاد:

یکسان سازی نرخ ارز در دستورکار است

ساعت 24- وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی می گوید: یکسان سازی نرخ ارز یک هدف است و باید به سمت الزامات اجرایی کردن این هدف حرکت کنیم.

مهدی کرباسیان
«مسعود کرباسیان» روز شنبه درباره برنامه خود برای یکسان سازی نرخ ارز و کاهش تورم به خانه ملت گفت: حتما یکسان سازی نرخ ارز الزاماتی دارد تا بتوان در شرایط مناسب این کار را انجام داد.

وی افزود: این کار یک هدف است که باید به سمت الزامات اجرایی کردن آن حرکت کنیم.


کرباسیان درباره کاهش نرخ تورم نیز گفت: این امر به مباحثی چون رشد اقتصادی، توسعه اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، بهره‌وری، مشارکت مردم در رشد اقتصادی و سرمایه‎ گذاری خارجی مرتبط است تا بتوان یک فضای جمعی تشکیل داد.


وی درباره برنامه خود برای ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: در 35 سالی که معاون وزیر و معاون شهردار بوده‌ام با 90 درصد از اعضای کابینه همکار، معاون و یا دوست آنها بوده‌ام.


کرباسیان افزود: شاید یکی دلایلی که برای این سمت انتخاب شده ام، این است که به این هماهنگی برسیم زیرا در گمرک با 22 سازمان همکاری و تعامل داشته ایم.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی 17 مرداد ماه جاری مسعود کرباسیان را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم به مجلس معرفی کرد.
وی اکنون رییس کل گمرک ایران است که توانست گمرک الکترونیک و پنجره واحد تجارت فرامرزی را مستقر کند.


کرباسیان 61 ساله دارای دکترای مدیریت بازرگانی است و در 20 ساله گذشته در وزارتخانه هایی چون اقتصاد، بازرگانی، نفت فعالیت کرده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها