رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 284869

موفقیت‌های تلاش‌های سازمان ملل در یمن منوط به بیطرفی کامل این سازمان/امیدواری به رفع هر چه سریعتر محاصره ملت یمن و پایان جنگ ویرانگر در این کشور

ساعت24-معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه پس از دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور یمن با بیان اینکه ایران از تلاش‌های سازمان ملل برای حل هر چه سریعتر بحران در یمن حمایت می‌کند، موفقیت این تلاش‌ها را منوط به بیطرفی کامل سازمان ملل و تلاش برای اعتمادسازی بین طرف های درگیر برشمرد.

جابری انصاری.jpg
حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با اسماعیل ولدالشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن، گفت‌‌و گوهای انجام شده را خوب و سازنده خواند و افزود ایشان در تلاش است که در شرایط فعلی مجددا حل سیاسی و تحرک سیاسی را در صحنه یمن به صورت فعال پیگیری کند.

وی افزود دیدار ایشان از ایران در چارچوب دیدار از کشورها برای جلب کمک در موفقیت این مسئولیت و این کاری است که در مقطع فعلی دنبال می‌کند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ما از تلاش‌های سازمان ملل برای حل هر چه سریعتر بحران یمن و خروج از وضعیت فعلی به صورت کلی حمایت می‌کنیم حاطرنشان کرد معتقدیم که موفقیت‌ها و تلاش‌ها منوط به این است که سازمان ملل در چارچوب ماموریت بین‌المللی خود بیطرفی کامل را رعایت کرده وبرای اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر تلاش کند.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم با طرح‌های عملیاتی و ابتکار عملی که سازمان ملل در پیش خواهد گرفت و مراعات همه جوانب موجود تلاش برای رفع هر چه سریعتر محاصره کامل ملت یمن و پایان جنگ ویرانگر تحمیل شده بر این کشور و امکان موفقیت تلاش‌‌ها برای گفت‌وگوی جدی مستقیم بین طرف‌های درگیری و حرکت به سمت حل سیاسی بحران که رجوع به آرای ملت یمن در نهایت آن خواهد بود، امکان خروج از وضعیت فعلی فراهم شود.

وی هم‌چنین گفت که ولدالشیخ از جمهوری اسلامی درخواست داشته و دارد که برای موفقیت موفقیت تلا‌ش‌ها در مرحله فعلی کمک کند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها