رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 280850

منصوریان:

پرسپولیسیها از لغو دربی آلمان خوشحال شدند

ساعت 24- سرمربی محبوب تیم فوتبال استقلال در اظهار نظری جالب گفت: خودم بزرگترین منتقد علیرضا منصوریان هستم!

منصوریان
قرارمان مصاحبه تلویزیونی بود. از ابتدای هفته برنامه‌ریزی کرده بودیم در مورد یک موضوع خاص (که باید قبل از پخش تلویزیونی سکرت بماند!) فیلم بگیریم و گپ بزنیم. هماهنگی‌های لازم با دوست و همکار نازنینم محمدحسین زرندی انجام شد و به هر زحمتی که بود وارد کمپ مرحوم ناصر حجازی محل تمرین استقلال شدیم.

گپ و گفت تلویزیونی بهتر از آنچه تصور می‌کردم جلو رفت و... اما حیفم آمد فقط به همین بسنده کنم. به هر حال علیرضا منصوریان یک سالی می‌شود که بعد از پرویز مظلومی تاج آبی‌ها را بر سر گذاشته و مرد اول استقلال شده است. ده‌ها سؤال مختلف در ذهنم رژه می‌رفت اما استقلال هم تمرین داشت و علی‌منصور لطف کرده وسط تمرین وقتش را در اختیارم قرار داده بود. با این وجود تا جایی که امکان داشت پرسش‌هایی را مطرح کردم. از خبر مصدومیت‌ مجتبی جباری بگیرید تا مدیریت دشوار چند ستاره مطرح و مدعی و... که علیرضا منصوریان واو به وا جواب داد.

آنچه در زیر می‌خوانید ماحصل حدود 45 دقیقه گفت‌وگوی ما با سرمربی استقلال است که امیدواریم مورد توجه شما خواننده گرامی قرار بگیرد.

* اغلب هواداران و حتی کارشناسان معتقدند استقلال دیگر امسال باید جام بگیرد، آیا این توقع به جایی است یا اینکه...؟

شما وقتی سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال می‌شوید باید هواداران و انتظارات آنها را به درستی بشناسید. استقلال تیم توقع است و همه انتظار دارند هر روز برنده شوید. من با این فضا بیگانه نبوده و نیستم. این شانس را پیدا کردم که سرمربی استقلال شوم، تیمی که جوانی‌ام را در آن گذاشتم و هر چه امروز دارم از استقلال است. ریسک بزرگی بود اما مصمم هستم که شکست نخورم. آرزوی من فقط رسیدن به استقلال نبود و می‌خواستم و می‌خواهم موفق شوم.

* این یعنی امسال جام می‌گیرید؟

بله، این اتفاق می‌افتد اما به شما می‌گویم خمره رنگرزی نیست. به قول ژوزه مورینیو هری پاتر نیستم که معجزه کنم و پشت سر هم جام بگیرم. هدف ما امسال همین است اما توجه شما را به یک نکته جلب می‌کنم.

* بفرمایید.

شما می‌دانید الکس فرگوسن چه سالی هدایت منچستر را بر عهده گرفت؟

* بعد از جام جهانی مکزیک و سال 1986؟

آفرین! اما 4 سال بدون جام و موفقیت را پشت سر گذاشت. کار به جایی رسید که حتی سکوها هم علیه او شد. هواداران منچستر بنری به اولدترافورد آوردند که روی آن نوشته شده بود «الکس برو به جهنم!» درست است. جام گرفتن‌های پی‌درپی و موفقیت‌ آن منچستر رؤیایی الکس فرگوسن هم بعد از 4 سال آغاز شد. من نمی‌گویم به علیرضا منصوریان 4 سال فرصت بدهید بلکه معتقدم تداوم موفقیت به بار می‌آورد. باور کنید برخی اوقات دلم می‌گیرد وقتی می‌بینم یک مربی با 4 باخت برکنار می‌شود.

* قبول کنید تحمل 4 باخت از سوی هواداران آسان نیست.

من آرزو می‌کنم مدیران باشگاهی ما صبر داشته باشند. میوه صبر شیرین است. شما دیدید ما در فصل گذشته شروع خوبی نداشتیم اما به مرور خودمان را پیدا کردیم. من خیلی خوشبخت هستم که استقلال چنین هوادارانی دارد. طرفدارانی که ما را خوب درک و در طول فصل حمایت کردند.

* انصافاً چقدر از استقلال فصل گذشته رضایت دارید؟

با توجه به پتانسیلی که داشتیم و اتفاقاتی که افتاد در مجموع راضی هستم اما باورتان نمی‌شود. من بزرگترین منتقد علیرضا منصوریان هستم!

* یعنی چی؟

من 50 درصد آن چیزی که در ذهنم بود فصل گذشته اجرا شد و همیشه و تحت هر شرایطی در خلوت، خودم را نقد می‌کنم. اصلاً هم با علیرضا منصوریان رودربایستی ندارم و باور کنید هرگز خودم را گول نمی‌زنم.

* مثلاً این نقد را هم قبول دارید که جنب و جوش علیرضا منصوریان کنار زمین کمی زیادی یا به قول عادل فردوسی‌پور «شو» بود؟

نه، شو نبود! قبول دارم کمی زیادی کنار زمین تحرک داشتم ولی شو نبود. البته امسال تصمیم گرفتم نسبت به فصل گذشته جنب و جوش خودم را کمتر کنم.

* چرا؟

فصل گذشته من تیم جوانی را در اختیار داشتم. مجبور بودم بیش از حد معمول کنار زمین حرف بزنم و تحرک نشان بدهم. امسال به دلیل داشتن بازیکنان باتجربه بیشتر، جنب و جوش من کنار زمین کمتر خواهد بود. بازیکن جوان 9 تا خصلت خوب دارد و یک خصلت بد که خوابش می‌برد! در طول مسابقه خوابش می‌برد و دستورات تاکتیکی، وظایف خود و شرایط بازی را فراموش می‌کند. باید آن جوان را به خودش بیاورم. خاطرم هست همین فصل گذشته بین دو نیمه یکی از مسابقات کت و شلوارم را درآورده و لباس گرمکن پوشیدم. می‌خواستم شبیه بچه‌ها شوم. به آنها گفتم من یار دوازدهم شما کنار زمین هستم.

* این اقدام جواب داد؟

(با اشتیاق خاصی) چه‌جور هم! یکی از مهم‌ترین وظایف هر مربی این است که با شاگردان خود در ارتباط باشد. آنها را درک کند. من و بازیکنان استقلال همگی در یک قایق هستیم. باید پارو بزنیم و اگر یک نفر بخواهد آن را سوراخ کند همگی با هم غرق می‌شویم.

* برخی‌ها حرکات شما را کنار زمین شبیه دیه‌گو سیمئونه و آنتونیو کونته می‌دانند. خودتان فکر می‌کنید شبیه کدام یک باشید؟

سیمئونه و کونته را واقعاً دوست دارم. هر دو تشنه موفقیت هستند و با تمام وجود اتلتیکومادرید و چلسی را هدایت می‌کنند اما من علیرضا منصوریان هستم. از این دو الگو می‌گیرم ولی اینکه بخواهم خودم را شبیه سیمئونه یا کونته کنم نه! قهرمانی و پیروز شدن در این حرفه واقعاً آسان نیست. به شخصه اشتیاق به دانستن را هرگز از دست ندادم و نمی‌دهم.

* بدترین روز مربیگری علیرضا منصوریان چه روزی بوده است؟

اتفاقات گذشته مربوط به گذشته است. همه ما مربیان روزهای بد داشته‌ایم من هم روزهای بد داشته‌ام اما دوباره برخاستم، بلند شدم و به اوج برگشتم. آلمانی‌ها یک ضرب‌المثلی دارند که جالب است؛ آلمان‌ها می‌گویند زمین خوردی بلند شو، دوباره زمین خوردی، باز بلند شو و تسلیم نشو! فوتبال آلمان به همین دلیل موفق‌ترین تیم در اروپا و تاریخ جام جهانی بوده است. شاید به لحاظ قهرمانی برزیل پرافتخارتر باشد اما کدام تیم را در دنیا سراغ دارید که به اندازه آلمان به نیمه‌نهایی جام جهانی رسیده باشد؟ آلمانی‌ها مصداقبارز تلاش، زحمت، ممارست و مبارزه برای برد هستند.

* یک روزی دوستانه و به شکلی خصوصی از شما انتقاد کردم که هنوز متوجه نشدید هدایت چه تیم بزرگی را بر عهده گرفتید. آن حرف من تند بود یا درست؟

من از همان روز اول می‌دانستم سرمربی چه تیم باعظمتی شدم. می‌دانید چرا؟ (خودش ادامه می‌دهد) چون بازیکن و کاپیتان این تیم بودم. وقتی شما سرمربی تیمی مثل استقلال می‌شوید باید سخت کار کنید. حتی خانواده‌تان این وسط فدا می‌شوند. آسان نیست. من می‌دانستم و می‌دانم چه مسئولیت و مأموریت بزرگی را بر عهده گرفتم. بگذارید خیال‌تان را راحت کنم. الگوی اصلی من می‌دانید چه کسی است؟

* گفتید تا حدود زیادی کونته و سیمئونه؟

الگوی من مربیانی هستند که کار سختی دارند و آن را به خوبی انجام می‌دهند. به مربیانی نگاه می‌کنم که با باشگاه‌های مختلف قهرمان شده‌اند. من شخصی مثل الکس فرگوسن را می‌بینم که از پایین‌ترین سطوح شروع کرد و موفق شد. باقی ماندن در بالاترین سطح کار آسانی نیست.

* به ویژه استقلال که فشار هواداران، افکار عمومی و... را باید تحمل کنید.

صددرصد! همیشه به شاگردانم هم می‌گویم در استقلال زیر ذره‌بین هستید و باید مراقب خودتان باشید. این مسئله در مورد علیرضا منصوریان بیشتر صدق می‌کند. در زندگی یاد گرفتم فشار و سختی هر چه بیشتر باشد انسان را قوی‌تر می‌کند. وقتی به اینجا آمدم می‌دانستم و انتظار نداشتم همه چیز آسان باشد.

* چه درسی از فصل گذشته گرفتید؟

یکی، دو تا نبود که بخواهم اسم ببرم. در خلوت خودم یا با همکارانم در کادر فنی به کارهایی که درست انجامش ندادیم فکر می‌کنیم تا در فصل جدید تصمیم درستی اتخاذ کنیم و بهتر شویم. این طبیعت کار است که باید به دنبال این باشید که نسبت به گذشته پیشرفت کنید.

* به تازگی مصاحبه‌ای از قول گواردیولا می‌خواندم که می‌گفت چون موفق به فتح لیگ برتر انگلیس با منچسترسیتی نشدم دلیلی نمی‌شود مربی بدی باشم. فکر می‌کنم نسبت به گذشته مربی بهتری شده باشم. شما هم چنین احساسی دارید؟

دقیقاً! خیلی جالب بود. من هم خیلی چیزها یاد گرفتم و متوجه شدم در هفته‌های اول لیگ باید زیرک و باهوش بود. ما سعی می‌کنیم از همان هفته‌های اول لیگ هفدهم با تمرکز کامل ظاهر شویم.

* این بدین معناست که قرار است دوباره 3 گل در آبادان به نفت بزنید؟

نه، منظوم این نبود. آبادان مهد فوتبال ایران است. بازی در این آب و هوا و گرمای خوزستان آسان نیست. فصل گذشته بچه‌های ما یک بازی بی‌نقص، هجومی و در عین حال منطقی را به اجرا گذاشته و توانستند 3 بر صفر برنده شوند اما جمعه بازی آسانی پیش‌رو نداریم. اگر یک گل هم به صنعت‌نفت بزنیم و برنده شویم برایم کافی است.

* فصل گذشته در آبادان 3 گل شما را مجتبی حقدوست، بهنام برزای و سیدمجید حسینی زدند که دو بازیکن از این جمع از استقلال جدا شده‌اند.

بهترین‌ها را برای این بازیکنان آرزو می‌کنم. امیدوارم در تیم بعدی خودشان موفق باشند. باور کنید مربیگری حرفه سخت و بی‌رحمی است. خاصه آنکه شما در تیم بزرگی مثل استقلال مربیگری کنید. به هر حال یکسری می‌مانند و یکسری بالاجبار جدا می‌شوند. برخی تصمیماتی که می‌گیرم برای خودم هم سخت و دشوار است.

* علیرضا منصوریان که از جوانگرایی نتیجه گرفته بود چرا راهش را عوض کرد؟

نه، من فلسفه خودم را تغییر نمی‌دهم. اینجا استقلال است و انتظارات بسیار بالاست. تیم جوان من خوب و در حد انتظار ظاهر شد اما در برخی مسابقات سخت و بزنگاه همین جوانی کار دست‌مان می‌داد. به همین خاطر پس از مشورت با همکاران و برخی پیشکسوتانم تصمیم گرفتم بازیکنان باتجربه و بین‌المللی به تیم اضافه کنم که این خلأ پر شود.

* جذب سرور جپاروف با وجود حضور فرشید اسماعیلی و مجتبی جباری توجیهی داشت؟

اتفاقاً همین دقایقی قبل داشتم برای بچه‌ها صحبت می‌کردم. به آنها گفتم ما بازیکنان بین‌المللی به اسم سرور جپاروف را کنار خودمان داریم. فوتبالیستی که 2 بار توپ طلای آسیا را برده است آن هم در حضور ستارگانی مثل یاسر القحطانی عربستانی، علی دایی و علی کریمی خودمان و... این اصلاً آسان نیست. به حرف ساده است. 2 بار مرد سال آسیا شدن افتخار بزرگی است که نصیب او شده و مطمئن باشید ارزش‌های جپاروف در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا برای همه مشخص خواهد شد. مجتبی جباری را هم داریم که سرشار از تجربه و تکنیک است. همین‌طور فرشید اسماعیلی که باانگیزه است و کنار این دو هافبک برجسته آسیا رشد می‌کند و بالا می‌آید.

* بی‌تعارف مجتبی جباری مصدوم است یا نه؟

به نظر من وضعیت مجتبی جباری خیلی بهتر از آن چیزی است که حتی خودم تصور می‌کردم (به جباری که در حال تمرین با توپ است اشاره می‌کند) شما در حال حاضر نشانی از مصدومیت در مجتبی می‌بینید؟!

* اما می‌گویند ایفمارک خبر مصدومیت مجتبی جباری را اعلام کرده و...

اصلاً و ابداً! خود خانم دکتر هراتیان هم تکذیب کرد. مجتبی جباری را همه می‌شناسند. یکی از بهترین هافبک‌های 10 سال اخیر ایران است.

* الان سن و سال جباری...

(حرف‌مان را قطع می‌کند) خیال‌تان را راحت کنم. من روی مجتبی جباری حساب ویژه‌ای برای فصل جدید باز کردم و به شناسنامه‌اش هم نگاه نمی‌کنم درست مثل سرور جپاروف!

* شنیدیم برای اینکه به زانوی مجتبی جباری فشار نیاید، قرار شده در سفرهای شهرستان استقلال همراه شما نباشد؟

این یکی را هم تکذیب می‌کنم. چه کسی گفته؟! استقلال به مجتبی جباری نیاز دارد و به همین خاطر هم او را برگرداندیم.

* ببخشید یک مقدار سؤالات ما درباره جباری زیاد شد ولی قرار است او در برخی مسابقات 10 یا 15 دقیقه وارد زمین شود و پاس بدهد و...؟

بگذارید خلاصه‌اش کنم. مجتبی جباری پاسورترین هافبک سال‌های اخیر فوتبال ایران در کنار محرم نویدکیا بوده است. مجتبی جباری در 15 بازی کنارمان باشد، در این 15 بازی 10 تا پاس گل سه امتیازی بدهد، می‌شود 30 امتیاز! همین برای من کافی است.

* جباری می‌تواند 30 امتیاز برای استقلال در فصل جدید بگیرد؟

گفتم 10 پاس گل و 30 امتیاز. چرا که نه؟ من همین الان هم داخل ماشین مجتبی خصوصی با او حرف می‌زدم. به خودش هم ‌گفتم به اخبار رسانه‌ها یا حرف و حدیث‌ها توجهی نکند و کار خودش را انجام دهد چون من روی او حساب ویژه‌ای باز کردم.

* 4 پادشاه در یک اقلیم می‌گنجد؟!

(دوباره به همان نقطه‌ای که جباری تمرین می‌کند، اشاره کرده و می‌گوید) خودتان می‌بینید. خسرو (حیدری)، پژمان (منتظری) و مجتبی با هم تمرین می‌کنند و امید نورافکن جوان هم کنار آنهاست. مهدی رحمتی هم کنار دروازه‌بانان تمرین می‌کند. اتفاقاً این 4 بازیکن به همراه سرور جپاروف عصای دست من مربی هستند. رحمتی، جباری، منتظری و خسرو جزو خانواده استقلال هستند که امسال می‌خواهند خیلی چیزها را ثابت کنند.

* بر سر بازوبند کاپیتانی یا نیمکت‌نشینی و... حاشیه‌ساز نمی‌شوند؟

ببخشید این حرف‌ها در مورد این 4 بازیکن بزرگ استقلال کمی بی‌انصافی است. این‌ها سرشار از تجربه و بزرگی هستند و هرگز با این حرف و حدیث‌های بچگانه خودشان را خراب نمی‌کنند.

* مدیریت این 4 بازیکن سخت نیست؟

اتفاقاً برای من آسان‌تر از مدیریت جوان‌ترهاست. جوان‌ترها را به همین 4 بازیکن سپرده‌ام. (چند لحظه مکث می‌کند)

* چرا سکوت کردید؟

شما گفتید 4 پادشاه در یک اقلیم؟! من به شما می‌گویم رحمتی، جباری، خسرو و پژمان به همراه جپاروف بهترین سلاحی هستند که من در اختیار دارم.

* این حرف را می‌زنید که به این 4 بازیکن روحیه بدهید؟

نه، واقعیت را گفتم. یعنی اینکه این فکر در سر من مربی می‌گذرد و بقیه‌اش به تلاش این 4 بازیکن برمی‌گردد که انتظار من از آنها به مراتب بیشتر از جوان‌ترهاست.

* مثلی وجود دارد که می‌گوید هواداران استقلال حاضرند همه بازی‌ها را ببازند اما پرسپولیس را ببرند یا بالعکس! شما هم چنین نظری دارید؟

شهرآورد با همه مسابقات فرق می‌کند. این حرف‌ها هم شعار است که شهرآورد فقط 3 امتیاز دارد و با بقیه بازی‌ها فرقی ندارد. به اعتقاد من ارزش شهرآورد از 6 امتیاز هم بیشتر است.

* 7، 8، 9 یا 10 امتیاز می‌ارزد؟

شاید 10 امتیاز و شاید هم بیشتر!

* حالا که بحث شهرآورد وسط آمد، می‌خواهیم بپرسیم؛ بی‌رودربایستی شما بیشتر بابت لغو شهرآورد دوستانه در آلمان خوشحال شدید یا پرسپولیسی‌ها؟

من به خود اسپانسر هم گفتم که از بازی دوستانه در آلمان استقبال می‌کنم. بازیکنان استقلال هم آماده شهرآورد بودند و از این‌ها گذشته درآمد خوبی نصیب دو تیم می‌شد. حتی به اسپانسر دو باشگاه پیشنهاد دادم شهرآورد دوستانه را در کشور قطر برگزار کنند.

* چرا قطر؟

به هر حال از لحاظ امنیتی، امکانات و حتی اسپانسرهای کمکی و... می‌توان این شهرآورد دوستانه را در آلمان برگزار کرد.

* شهرآورد هم مگر دوستانه می‌شود؟!

آی گفتید! شهرآورد هم مگر دوستانه می‌شود؟ نه ما و نه پرسپولیسی‌ها هرگز به شهرآورد به چشم بازی دوستانه نگاه نمی‌کنیم. شهرآورد آلمان هم فقط اسمش دوستانه بود و مطمئن باشید هر دو تیم برای برد به زمین می‌رفتند.

* جواب سؤال ما را ندادید که بالاخره پرسپولیسی‌ها از لغو شهرآورد خوشحال شدند یا شما استقلالی‌ها؟

با توجه به اینکه پرسپولیس درگیر سوپرجام و مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست، بنابراین فکر می‌کنم آنها بابت لغو شهرآورد خوشحال‌تر شدند که طبیعی است.

* بردن برانکو قلق دارد؟!

منظورت چیه؟!

* شما همراه با نفت تهران در لیگ پانزدهم پرسپولیس را بردید و جلوی قهرمانی برانکو را گرفتید. فصل گذشته هم شهرآورد رفت را مساوی کرده و شهرآورد برگشت را از این مربی کروات بردید. به نظر می‌رسد قلق بازی مقابل برانکو دست علیرضا منصوریان باشد. این‌طور نیست؟

نه، همه چیز بستگی به نوع آماده‌سازی برای روز مسابقه و آمادگی بدنی و ذهنی بازیکنان دارد. در واقع این بازیکنان هستند که سرنوشت یک مسابقه را تعیین می‌کنند و در زمین حضور دارند. نباید نقش آنان را کمرنگ کرده و مربی و بازیکن مکمل هم هستند اما در جواب سؤال شما باید بگویم برانکو از نظر شخصیت و خصوصیات انسانی استثنایی و جنتلمن است. من احترام زیادی برای او قائل هستم و از لحاظ فنی هم توانایی خود را نشان داده است.

* (به شوخی) همه این تعارفات دلیلی نمی‌شود که ما درباره هفته دهم لیگ هفدهم و بازی با پرسپولیس چیزی نپرسیم!

(می‌خندد) شما که هر سؤالی خواستید، پرسیدید و من هم جواب دادم!

* شوخی کردیم! استقلال تهران در هفته دهم مقابل پرسپولیس چه کار می‌کند؟

شک نکنید شهرآورد هفته دهم زیبا و پرگل می‌شود و برنده هم دارد.

* برنده کدام تیم است؟

امیدوارم استقلال باشد!

* نشد دیگر! (باز هم به شوخی) این امیدوارم برای ما تیتر نمی‌شود...

شما ول‌کن نیستید! بنویسید هفته دهم شهرآورد برنده دارد و اسم برنده هم استقلال است.

* گفتید پرگل! پیش‌بینی می‌کنید شهرآورد رفت لیگ هفدهم چند چند می‌شود؟

نمی‌دانم 3 بر 2 یا 4 بر 3 یا 3 بر یک و مطمئن هستم پرگل می‌شود.

* این بحث تیم امید و غیبت سه بازیکن استقلال در مسابقات قرقیزستان هم خیلی پر سروصدا شد. توضیحی می‌دهید؟

من این مدت سکوت کردم و حرفی نزدم. به زودی به طور مفصل در این رابطه توضیح می‌دهم اما این‌ها همه معلول است و شما باید دنبال علت باشید.

* منظورتان چیست؟

علت را باید در فوتبال پایه‌ای جست‌وجو کنید. بروید ببینید در فوتبال پایه‌های ما چه می‌گذرد. تولید بازیکن در همین تهران متوقف شده است. (به پشت سرش اشاره می‌کند) شما دیدید مجاور زمین تمرین اصلی ما نونهالان و کودکانی در مدرسه فوتبال و آکادمی باشگاه بازی می‌کنند. این بچه‌ها توسط خانواده خود هم ساپورت و حمایت می‌شوند و می‌بینند پدران و مادران آنها هم در تمرین حضور دارند.

* شما هم قبل از مصاحبه با ما رفتید با آنان عکس انداختید.

وظیفه‌ام بود. این احساسات پاک بچه‌هاست و من هم از دوران بازی به بچه‌های استقلالی احترام گذاشته و ارزش زیادی برای آنان قائل هستم اما مشکل فوتبال ما این است که فوتبال خیابانی جمع شد.

* یعنی چی؟!

40 سال و اندی است که فوتبال ما در حسرت صعود به المپیک به سر می‌برد و شاید این سال‌ها افزوده هم شود چون آخرین نسل فوتبال خیابانی ما علی کریمی بود. کسی که از توی کوچه و خیابان برخیزد، رشد کند، به زمین خاکی و بعد باشگاه برسد و سری توی سرها درآورد. بعد از علی کریمی کدام بازیکن را سراغ دارید که بتواند 4 نفر را پشت سر هم دریبل بزند؟ تمام شد و رفت. من همراه پسرم چندی پیش می‌خواستیم به زمین چمن مصنوعی برویم و بازی کنیم. باور کنید راه‌مان ندادند!

* جداً؟!

بله، به هر حال بخش خصوصی این زمین‌ها را اجاره کرده و دنبال درآمدزایی است. فوتبال خیابانی و گل کوچک جمع شده است. زمین‌های خاکی که چمن مصنوعی شده و کسی را راه نمی‌دهند. در این روزگار بچه‌ها آپارتمان‌نشین شده و اغلب به جای بازی در کوچه و خیابان دنبال بازی کامپیوتری هستند. زمان ما اصلاً بچه 10، 12 ساله چاق نداشتیم یا کم بود ولی الان بچه 10 ساله 100 کیلوست. دلیل آن هم همین آپارتمان‌نشینی است. فوتبال پایه هم در حال نابودی است. آن‌وقت شما دنبال این هستید که ما بازیکن به تیم امید دادیم یا نه؟!

* ما دنبالش نیستیم بلکه فدراسیون...

(وسط حرف‌مان می‌آید) ما با خود آقای تاج صحبت کردیم و توضیحاتی دادیم. متأسفانه برخی‌ها علیه باشگاه استقلال و علیرضا منصوریان سمپاشی کردند اما من سکوت کردم تا همه چیز از طریق باشگاه جلو برود. فقط همین‌قدر بگویم من علیرضا منصوریان در اوج مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امید نورافکن را در اختیار تیم ملی جوانان گذاشتم که همه دیدند چقدر متضرر شدیم. همین‌طور نهایت همکاری را با تیم ملی بزرگسالان داشتیم و هرگز اعتراض نکردیم. لازم باشد به زودی حرف‌هایم را در این مورد خواهم زد ولی همین‌قدر بدانید کار غیرقانونی انجام ندادیم.

* بسیار سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قرار داده و با حوصله جوابگوی سؤالات شدید.

خواهش می‌کنم. به بر و بچه‌های خبرورزشی سلام برسانید.

خبر ورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها