رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 279264

گابریل: نمیتوانیم در برابر دستگیری شهروندانمان در ترکیه بیتفاوت باشیم

ساعت24-وزیر خارجه آلمان در نامه‌ای خطاب به ترک‌تبارهای ساکن آلمان که در یکی از روزنامه‌های این کشور منتشر شد اعلام کرد که این افراد به آلمان تعلق دارند با اینهمه برلین نمی‌تواند در برابر دستگیری شهروندانش در ترکیه بی‌تفاوت باشد.

laquo;زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در پی شدت گرفتن تنش‌ها میان برلین و آنکارا، خطاب به ترک‌تبارهای ساکن آلمان اعلام کرد که این افراد به آلمان تعلق دارند

خبرگزاری آلمان اعلام کرد که گابریل این موضع‌گیری را از این جهت صورت داد که نشان دهد ترک‌تبارهای ساکن آلمان هدف تنش‌های اخیر نیستند.

روزنامه بیلد با انتشار مطلبی به زبان‌های آلمانی و ترکی به نقل از گابریل این موضع را رسانه‌ای کرد. وزیر خارجه آلمان خواستار دوستی میان آلمانی‌ها و حدود 3 میلیون ترک‌تباری شد که در آلمان زندگی می‌کنند و از این دوستی به عنوان ذخیره بزرگ یاد کرد.

در این نامه آمده است: «ما همواره روابط خوبی با ترکیه داشته‌ایم چرا که می‌دانیم که رابطه خوب میان آلمان و ترکیه برای شما اهمیت دارد با این حال دولت فدرال نمی‌تواند درباره دستگیری شهروندانش در ترکیه بی‌تفاوت باشد ما باید از شهروندانمان حمایت کنیم اما ما می‌خواهیم که تضمین دهیم که با وجود مشکلات سیاسی میان آلمان و ترکیه یک موضوع روشن است و آن هم این است که افرادی که تبار ترکی دارند به آلمان تعلق دارند و فرقی ندارد که گذرنامه آلمانی داشته باشند یا خیر.»

زندانی کردن چندین فعال حقوق‌بشر از جمله یک تبعه آلمانی در ترکیه، واکنش شدید آلمان را به دنبال داشت به طوری که سفیر آنکارا را فراخواند. این افراد به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی در بازداشت به سر می‌برند.

آنکارا فهرستی از چندین شرکت و فرد آلمانی منتشر کرده است که بر طبق آن نام‌هایی که در این فهرست به آنها اشاره شده به «فتح‌الله گولن» ارتباط دارند. گولن متهم است که در کودتای نافرجام سال گذشته دست داشته است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها