رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 278280

نجفی: ایران با حساسیت پروژه گاپ ترکیه را دنبال میکند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «جمهوری اسلامی با حساسیت اقدام ترکیه در اجرای پروژه گاپ را دنبال می‌کند» گفت که در این راه باید از ساز و کارهای مناسبات دو جانبه استفاده کرد.

علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای پروژه سد سازی گاپ در ترکیه،‌ گفت: اگر چه ممکن است برخی مسائل در داخل یک قلمرو و سرزمین باشد، اما نتایج آثار و عوارض آن فراسرزمینی بویژه درباره کشورهای همسایه است که نمونه بارز آن پروژه گاپ محسوب می‌شود که باید به آن در سطح بین المللی و براساس اصول و مقررات حقوق بین‌الملل نگاه کرد.

وی ادامه داد: پروژه گاپ از حیث وجود حقابه برای کشورهای همسایه حساسیت بالایی دارد و باید با استفاده از ساز و کارهای دو جانبه و مناسبات و سازمان‌های بین المللی درباره آن رفتار کرد تا از آثار و عوارض منفی اجرای این پروژه بخصوص در بعد منافع و امنیت ملی جلوگیری کرد.

نماینده بابل با تاکید بر اهمیت مساله آب در بعد بین المللی گفت: ارزیابی‌ها از سوی مراجع بین المللی حاکی از آن است که بحران، جنگ و یا تنش آبی در آینده از مسائل مهم خواهد بود.

نجفی در پایان گفت: با عنایت به تمامی این مسائل باید اقدام ترکیه از سوی جمهوری اسلامی ایران با حساسیت دنبال شود،‌ البته در وهله اول از ساز و کارها و مناسبات دو جانبه برای توجیه استفاده شود و اثرات و عوارض آن بر ایران و سایر کشورهای منطقه مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها