رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 277439

ابطحی: اعلام نظر درباره کابینه دوازدهم به معنای سهم‌خواهی نیست

ساعت24-یک عضو مجمع روحانیون مبارز، لزوم تغییر در کابینه دولت دوازدهم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: اعلام نظر درباره کابینه به معنای سهم‌خواهی نیست بلکه به معنای مشاوره دادن در امور کشور است.

style="text-align:justify">محمدعلی ابطحی در خصوص گمانه‌زنی‌های مطرح شده برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم، گفت‌: در وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی بحث از تغییر کابینه زیاد مطرح شد و توقع کلی از ایشان تغییر کابینه دولت دوازدهم است.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و گمانه‌زنی‌ها نتیجه مشاوره‌ دادن عمومی به رییس جمهور است، افزود:‌ نهایتاً آقای رییس جمهور خود کابینه را انتخاب می‌کند و وزرا را می‌چیند اما لزوم تغییر در دولت از دیدگاه‌هایی است که رییس جمهور هم در مناظرات انتخاباتی و هم بعد از آن در سخنرانی‌ها ارائه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: عمده‌ترین توقعی که از رییس جمهور می‌رود این است که نتیجه تغییرات بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی جامعه باشد و محورهایی که رییس جمهور برای آن رأی آورده مورد توجه قرار گیرد.

ابطحی استفاده از جوانان، زنان و افرادی از مذاهب و ادیانی غیر از اسلام در کابینه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد یک همدلی در کابینه دولت آینده ضرورت دارد و این موضوع مورد توجه مردم و رهبری است و اگر دولتی تشکیل شود که این همدلی در آن وجود داشته باشد قطعاً مفید خواهد بود.

این عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: به نظر من هر کس دیدگاه‌ها و گزینه‌های پیشنهادی خود را برای کابینه آینده مطرح می‌کند به معنای سهم‌خواهی نیست بلکه به معنای مشاوره دادن است.

وی تصریح کرد: در عین حال نکته قابل توجه این است که رییس جمهور توجه داشته باشد کسانی که به او رأی دادند چه دیدگاهی دارند و این قطعاً در انتخاب کابینه موثر است.
منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها