رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 272709

کشته شدن خبرنگار فرانسوی بر اثر انفجار در موصل عراق

ساعت24-خبرنگار فرانسوی که هفته گذشته در جریان انفجاری در موصل عراق مجروح شده بود، پس از انتقال به فرانسه جان خود را از دست داد.

+65156+
شبکه تلویزیونی فرانسه امروز طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «ورونیک رابرت» خبرنگار فرانسوی که روز دوشنبه گذشته در جریان انفجار بمب در موصل عراق مجروح شده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خبرنگار فرانسوی پس از آنکه در بغداد مورد عمل جراحی قرار گرفت، به فرانسه منتقل و در یک بیمارستان نظامی در نزدیکی پاریس بستری شد.

بر اساس این گزارش، این خبرنگار فرانسوی در حالی که مشغول تهیه گزارش درباره تکفیری‌های فرانسوی حاضر در عراق بود، به همراه دو خبرنگار دیگر که یکی فرانسوی و دیگری عراقی بوده و در جریان انفجار در دم جان باختند، مجروح شد.

فرانسه که از ماه ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون با موج حملات ترویستی مواجه است، از جمله کشورهایی است که بیشترین تعداد نیروهای تکفیری خارجی را در مناطق جنگی سوریه و عراق دارد.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

طبق اطلاعات و آمار موجود تا پایان سال 2015 میلادی، حدود 1800 فرانسوی درگیر شبکه‌های تکفیری هستند که 600 نفر از آنها در سوریه و عراق حضور دارند و 250 نفر از آنها پس از عزیمت به این کشورها به فرانسه بازگشته‌اند.

به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا،تاکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها