رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 271121

درصورتی که تحریم‌ها مغایر با برجام باشد باید مقابله به مثل کرد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس باید جلساتی را با تیم برجام ترتیب دهد و به صورت کارشناسی موضوع تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی کنند.

برجام
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: آمریکا یک دولتی دارد که غیرقابل اطمینان است و برجام به خوبی ثابت کرد که ما ایرانی‌ها اهل تعامل و مذاکره در سطح بین‌المللی هستیم و توانایی آن را داریم که به اذعان خود آمریکایی ها و آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به تعهدات خود عمل کنیم منتها بدعهدی‌ها مال آمریکاست که ذات خود را نشان داده است.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی و تیمی که از سوی مقام معظم رهبری برای نظارت بر برجام تعیین شدند باید این موارد را با دقت مطالعه کنند و تمام حواشی آن را زیر نظر بگیرند و اگر این تحریم‌های جدید برخلاف مفاد برجام باشد ایران هم باید مقابله به مثل کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از ارکان نظام، مجلس است و در خصوص مباحث بین‌المللی هم باید مجلس نقطه نظرات خود را داشته باشد و اگر اختلافی در کشور داریم طبیعی است. اما در بعد بین‌المللی همه باید یک‌صدا باشیم. دولت، مجلس و قوه قضائیه باید یک سخن را بگویند و درصورتی‌که تحریم ها با مفاد برجام تطبیق نداشته باشد مجلس باید به‌طور جدی وارد شود و کمیسیون امنیت ملی جلساتی را با تیم برجام ترتیب دهد و به صورت کارشناسی امور را بررسی کنند.

سلیمی با بیان اینکه «خوشبختانه دیپلماسی ایران قوی است» گفت: هم‌اکنون منطقه شرایط ویژه‌ای دارد بنابراین باید مواظب باشیم وارد فضاهایی که به نفع کشور نیست نشویم و تصمیمات عجولانه نگیریم. اجرای این تحریم‌های جدید که آمریکا علیه ایران وضع کرده است با توجه به مخالفت روسیه با آن سخت‌تر می‌شود. بنابراین ایران باید با روسیه تعامل بیشتری داشته باشد تا بتوانیم یک اقدام مؤثر داشته باشیم تا منافع دولتمان تأمین شود.

هدف سخنان تیلرسون دلگرمی به ضدانقلاب بود

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان اخیر رکس تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا که گفته بود ما از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در تهران حمایت می‌کنیم، گفت: این سخنان از اول انقلاب تاکنون از سوی مقامات آمریکایی گفته شده است. آمریکایی‌ها می‌دانند که نظام اسلامی سال‌هاست تثبیت شده است و در میان مردم جایگاه بالایی دارد. مردم سالاری دینی بر این کشور حاکم است و سالی یک‌بار یک انتخابات داریم در حالی که در عربستان و کشورهای منطقه انتخاباتی برگزار نمی‌شود و زنان حق و حقوقی ندارند. بنابراین این سخنان برای دلگرمی دادن به ضدانقلاب گفته می‌شود. هر موقع تحریم‌ها بیشتر شده است اتحاد مردم ما هم بیشتر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها