رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 270348

پرواز تل آویو-ریاض به بهانه انتقال حجاج فلسطینی

ساعت 24- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از مذاکره برای برقراری پرواز میان تل آویو و ریاض به بهانه انتقال حجاج فلسطینی خبر داد.

پرواز
style="text-align:justify">به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری «العهد» لبنان، آحارونوت فاش کرد که تماس های محرمانه ای بین ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی و اردن و اسرائیل در جریان است تا به بهانه انتقال حاجیان فلسطینی به مکه مکرمه، پرواز مستقیم بین تل آویو و ریاض دایر شود.

یدیعوت آحارونوت توضیح داد که این پرواز در مسیر عربستان توقف کوتاهی در اردن خواهد داشت چون اسرائیل و عربستان روابط علنی با یکدیگر ندارند.
به نوشته این روزنامه، ایده پرواز مستقیم از اسرائیل به عربستان در سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه مطرح شد و آمریکایی ها تلاش می کنند این طرح به اجرا گذاشته شود.
یدیعوت آحارونوت به نقل از یکی از مقام های رژیم صهیونیستی نوشت که تماس های انجام گرفته بین طرف ها به مرحله پیشرفته ای رسیده و این پرواز از سوی یک شرکت غربی انجام خواهد گرفت که به فلسطینیان امکان می دهد به جای سفر زمینی که تا کنون انجام می گرفت، از طریق هوایی مستقیما به مکه مکرمه و مدینه منوره در عربستان منتقل شوند.
همزمان با به راه افتادن قطار مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین، آمریکایی ها تلاش می کنند روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی را به سمت عادی سازی بیشتر سوق دهند.
آمریکایی ها طرح های دیگری را نیز در دستور کار دارند که از جمله آنها می توان به برقراری پروازهای رفت و برگشت بین دیگر کشورهای عربی و اراضی اشغالی فلسطین اشاره کرد.
روزنامه های رژیم صهیونیستی پرواز اخیر رئیس جمهوری آمریکا از ریاض به تل آویو در هواپیمای «ایر فورس1» را اولین پرواز مستقیم بین سعودی و اسرائیل نامیدند. اگرچه این پرواز در مسیر خود توقف کوتاهی در قبرس داشت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها