رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 264840

العربیه: شواهد نشان میدهد خبرگزاری قطر هک نشده است

ساعت24-العربیه در گزارشی اعلام کرد موضوع هک شدن خبرگزاری قطر ساختگی است و صحت ندارد.

654
style="text-align:justify"> پس از انتشار اظهارات جنجالی امیر قطر از سوی خبرگزاری این کشور و ادعای اینکه این خبرگزاری هک شده بود، پایگاه اینترنتی شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد طبق شواهد موجود، خبرگزاری قطر "قنا" از سوی هکرها مورد حمله قرار نگرفته است.

العربیه در گزارش خود می نویسد: پس از اظهارات امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در خصوص ایران، حماس و گروه اخوان المسلمین در مراسم هشتمین دوره آموزشی سربازان خدمت نظام وظیفه ملی که خبرگزاری قطر "قنا" روز سه شنبه آن را منتشر کرد، ادعا شد که این خبرگزاری مورد حمله سایبری قرار گرفته است؛ اما دلایل نشان می دهد که پایگاه خبرگزاری قطر هک نشده بود:

1- تلویزیون قطر چند ساعت پیش از ادعای هک شدن، سخنان امیر قطر را در یک بخش خبری پخش کرده بود.

2- خبرگزاری قطر سخنان تمیم را در حساب اینستاگرام خود به زبان عربی منتشر کرده بود و حساب اینستاگرام زیر مجموعه فیسبوک است و از لحاظ امنیتی هک کردن آن بسیار دشوار است.

3- خبرگزاری قطر همچنین سخنان تمیم را در حساب اینستاگرام خود به زبان انگلیسی منتشر کرد؛ اما مدتی بعد این حساب بطور کامل حذف شد.

4- خبرگزاری قطر سخنان تمیم را در حساب کاربری خود در گوگل پلاس منتشر کرد. هک کردن گوگل پلاس اقدامی بسیار دشوار به حساب می آید و این مسئله یکی از افتخارات گوگل است.

شایان ذکر است امیر قطر در این اظهارات جنجالی گفته بود: «ایران یک قدرت اسلامی است و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد». تمیم بن حمد آل ثانی همچنین گفته بود: ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است.


انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها