رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 264648

آیا چین همچنان پرجمعیت‌ترین کشور جهان است؟

ساعت24-یک محقق چینی مدعی است چین طی دو سال اخیر عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان را از دست داده است.

65411
style="text-align:justify">به گزارش تایم، محققان روز دوشنبه اعلام کردند جمعیت چین 90 میلیون نفر نسبت به آنچه در سال 2015 اعلام شده بود کمتر است و با توجه به افزایش نرخ زاد و ولد در هند طی دو سال اخیر، جمعیت این کشور احتمالا اکنون از جمعیت چین که پرجمعیت‌ترین کشور دنیا به حساب می‌آید بیشتر شده است.

در حالیکه دفتر آمار ملی چین در سال 2015 جمعیت رسمی این کشور را 1.37 میلیارد نفر اعلام کرد، «یی فاکسیان» محقق دانشگاه علوم پزشکی ویسکانسین مدعی است جمعیت واقعی چین در آن سال 1.29 میلیارد نفر بود. همچنین، با اینکه آمار سال 2015 نرخ باروری چین را 1.6 کودک به ازای هر زن اعلام کرد، «یی» بر این باور است که این نرخ 1.05 بوده است.

اگر ارقامی که این محقق ارائه می‌دهد درست باشند پس جمعیت هند هم‌اکنون از چین بیشتر شده است. این در حالیست که سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود این اتفاق تا سال 2022 رخ می‌دهد. دولت هند سال گذشته آمار جمعیت این کشور را 1.33 میلیارد نفر اعلام کرد.

«یی» همواره از سیاست تک فرزندی چین که سال گذشته لغو شد انتقاد کرده است. او بر این باور است که آمار جمعیت رسمی چین چندین دهه بیش از چیزی که بوده اعلام شده است. محققان دیگری نیز از اظهارات «یی» حمایت کرده‌اند.

چین در حال حاضر دچار بحران جمعیتی شده است؛ به طوریکه تعداد افراد سالمند افزایش یافته و تعداد نیروی کاری که باید این افراد را حمایت کنند کاهش یافته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها