رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 263738

بانک جهانی برآورد کرد: 360 میلیارد دلار هزینه بازسازی سوریه، لیبی و یمن

ساعت24-بانک جهانی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در اردن اعلام کرد هزینه بازسازی سوریه، لیبی و یمن ناشی از جنگ در این کشورها، 360 میلیاد دلار است.

style="text-align: justify;">
به گزارش الجزیره، برآوردهای بانک جهانی در خصوص هزینه بازسازی سوریه، لیبی و یمن به 360 میلیارد دلار آمریکا می رسد.

این برآوردها در نشست مجمع جهانی اقتصاد که روز گذشته (شنبه) در بحرالمیت اردن آغاز به کار کرد، در جمع نمایندگان کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا مطرح شد.

به گزارش کارشناسان بانک جهانی، هزینه بازسازی سوریه حدود 180 میلیارد دلار، لیبی بیش از 80 میلیارد دلارو یمن نیازمند 100 میلیارد دلار است تا آثار جنگ و ویرانی در این کشورها از بین رفته و آبادانی به آن بازگردد.

این در حالی است که گزارش ها و برآوردهای مطرح شده از سوی کارشناسان در ماه های اخیر درباره حجم پول مورد نیاز برای بازسازی کشورهای عربی که درگیر بحران هستند، با یکدیگر مغایرت دارد.

چندی پیش نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، به نقل از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هزینه بازسازی کشور سوریه به تنهایی نیازمند 900 میلیارد دلار است.

مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته (شنبه) با سخنرانی ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، آغاز به کار کرد. در این مجمع سران عالی رتبه برخی کشورها حضور دارند.

در این نشست دو روزه، نشست‌های متعددی برای بررسی بهترین پیشنهادها برای مقابله با نسبت روز افزون بیکاری در خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق تکنولوژی و همچنین نحوه ملحق کردن پناهندگان در مسیر تولید برگزار می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها