رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 263090

واشنگتن: روابطمان با YPG، موقتی و تاکتیکی است/ به آنها قولی نداده‌ایم

ساعت24-یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته که روابط این کشور با یگان‌های مدافع خلق(YPG) در سوریه، روابطی موقتی و تاکتیکی و به منظور مقابله با تروریسم است.

*8488596+
در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر حمایت‌ها و روابط واشنگتن با کردهای سوری ادامه دارد، مقام وزارت خارجه ایالات متحده تاکید کرده که این روابط، «موقتی و تاکتیکی» است.

قائم مقام دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل اروپا و اوراسیا در یک میزگرد در واشنگتن درباره تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در خصوص کردهای سوری صحبت کرد.

به گزارش روزنامه «حریت» چاپ ترکیه، «جاناتان کوهن» گفت :‌«ما(آمریکا) به یگان‌های مدافع خلق(YPG) هیچ قولی نداده‌ایم. آنها در این جنگ(با داعش و تروریست‌ها در سوریه) هستند چون می‌خواهند در این جنگ باشند».

مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «این موضوع مشخص و واضحی است که آنها (YPG) انگیزه‌های مختص خودشان را دارند. ما در این جنگ مشترک برای شکست دادن یک سازمان تروریستی در عراق و سوریه هستیم. روابط ما، موقتی، بده بستانی و تاکتیکی است».

کوهن تصریح کرد: «ما با YPG هستیم چونکه آنها تنها نیروی حاضر در میدان بودند که در کوتاه مدت آماده اقدام بودند. این روابط، در همین جا متوقف می‌شود».
این مقام آمریکایی افزود: «من فکر نمی‌کنم کاری که ما با YPG انجام می‌دهیم، هیچ ارتباطی با کردهای ترکیه داشته باشد».

وی در ادامه گفت: «ما قطعا این را دوست داریم که پ‌ک‌ک از سنجار خارج باشد اما آنها واقعا کنترل سنجار دستشان نیست بلکه تنها در آنجا ضور دارند».

انتهای پیام/

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها