رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 263050

اولین واکنش مسکو به عملیات آمریکا علیه نیروهای وابسته به ارتش سوریه

ساعت24-رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی در مجلس فدرال روسیه در اولین واکنش مسکو به حمله هوایی جدید آمریکا در قالب عملیات ائتلاف ضد داعش علیه نیروهای وابسته به دمشق، بررسی این مساله در مذاکرات ژنو را خواستار شد.

*8488596+
ویکتور اوزیروف، رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی در مجلس فدرال روسیه پس از اینکه ائتلاف ضد داعش انجام حمله‌ای هوایی علیه نیروهای وابسته به دولت سوریه در نزدکی پایگاه التنف را تایید کرد، در مصاحبه با خبرگزاری نووستی اظهار داشت: امیدوارم که این عملیات بر روند مذاکرات در ژنو تاثیری نگذارد اما فکر می‌کنم این حمله به مساله‌ای مهم در برنامه‌های ژنو تبدیل خواهد شد.

اوزیروف در ادامه بر لزوم هماهنگی بیشتر و روشن‌تر میان ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و نیروهای دولت سوریه تاکید کرد تا در تعیین هویت نیروهایی که در سوریه حضور دارند، چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

فرانتس کلینتسویچ، معاون اول رئیس کمیسیون امور دفاعی و امنیتی در مجلس فدرال روسیه نیز اظهار داشت: وضعیت در سوریه به دلیل اقدامات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در آنجا به شکل کامل از کنترل خارج شده است.

کلینتسویچ ضمن ابراز تردید نسبت به اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دستور اجرای حمله هوایی علیه نیروی نظامی مذکور را داده باشد، گفت: رسوایی سیاسی که برخی گروها درباره رئیس جمهور جدید آمریکا مطرح کردند، در اقدامات فرماندهی نظامی این کشور در خاورمیانه منعکس شد.

ایگور موروزوف،‌ عضو کمیسیون بین‌المللی مجلس فدرال روسیه نیز گفت: شورای امنیت باید حمله هوایی جدید آمریکا در سوریه را یک اقدام خصمانه و یک جانبه علیه دولتی دارای حاکمیت محسوب کند.

موروزوف در ادامه با تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات ویژه سازش در سوریه در ژنو و آستانه با وجود اجرای چنین عملیاتی توسط آمریکا گفت: باید در این مذاکرات سیاست‌های آمریکا در سوریه نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

این مسئول روس با اشاره به اینکه دولت آمریکا هیچ‌گونه منفعتی در پایان دادن به جنگ در سوریه و برقراری صلح در این کشور ندارد، تاکید کرد: واشنگتن همچنان به دنبال برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و ادامه کودتای رنگی است که خودشان در این کشور به راه انداختند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها