رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 256935

داعش تنها ۲۰ درصد غرب موصل را تحت کنترل دارد

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی کنترل ۸۰ درصد غرب موصل را در دست گرفته‌اند و از نظر نظامی این بخش موصل تحت سیطره این نیروهاست.

داعش
یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: یگان‌های نظامی مشترک در تمامی محورها به شکل هماهنگ براساس اهداف ترسیم شده، پیشروی می‌کنند. نیروهای ما کنترل بیش از ۳۰ درصد مساحت بخش قدیمی موصل را در دست دارند و اکنون در منطقه الفاروق در اطراف مسجد النوری هستند.

رسول گفت: نیروهای مشترک کنترل ۸۰ درصد مساحت غرب موصل را در دست دارند و تنها ۲۰ درصد آن دست داعش است اما از نظر نظامی می‌توانیم بگوییم که غرب موصل تحت کنترل ماست چراکه ساحل موصل از تمامی محورها محاصره شده و نیروهای ما براساس داده‌های اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی عراق درباره مقرهای فرماندهی و تجمعات داعش حملات موفقی را انجام می‌دهند.

وی درباره تلعفر گفت: این شهرستان همانطور که همگان می‌دانند به طور کامل محاصره شده و تمامی مسیرهای امداد داعش به آن بسته شده است. عملیات هدف‌گیری همچنان ادامه دارد و برنامه‌های نظامی برای آزادی این شهرستان آماده است.

نیروهای عراقی از ۱۷ اکتبر عملیات نظامی گسترده‌ای را برای آزادی آخرین مقر داعش در عراق آغاز کردند و تاکنون شرق موصل و بخش اعظم غرب آن را آزاد کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها