رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 250051

وقتی دیکتاتورها پول کم می آورند

مالیات ازبیکاران و اعتراض در مینسک

ساعت24-اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی که فروپاشی کشورهای پرشماری سر برآوردن و رهبرانی عجیب نامدار شدند. یکی از این کشورها بلاروس ورهبر آن لوکاشنکو است . این فرد نزدیک به 23سال است که در بلاروس فرمان روایی می کند و روش های خاص خود در اداره جامعه رادارد. او به تازگی برای درآمد بیشتر دولت دریافت مالیات از بیکاران رادردستور کارقرار داده است که موجب اعتراض شده است.

-*7+59599556
style="text-align:justify">پلیس صدها نفر از کسانی که با وجود ممنوعیت برگزاری تجمع، به خیابان‌های مینسک رفته بودند تا به وضع مالیات جدیدی برای بیکاران اعتراض کنند را بازداشت کرده است.روز شنبه (۲۵ مارس - پنجم فروردین) هزاران نفر در مینسک بدون توجه به ممنوعیت وضع شده به خیابان‌های پایتخت ریختند و در حالی که پلیس ضدشورش برابر آنها صف کشیده بود شعار "فاشیست.فاشیست!" سر دادند.در چند هفته اخیر، وضع مالیات جدید ۲۳۰ دلاری برای کسانی که بیش از ۶ ماه بدون شغل بوده‌اند با تجمع‌های اعتراضی مختلفی همراه بوده است.با وجود این، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، تاکید کرده این ردیف مالیاتی حذف نخواهد شد. او تاکید کرده که سیاست دولتش به سر کار کشاندن افرادی است که رغبتی برای اشتغال نشان نمی‌دهند، اما با وجود دریافت مالیاتی که به "مالیات انگل‌های اجتماعی " شهرت یافته را برای یک سال متوقف کرده است.اما در برابر ادعای آقای لوکاشنکو، مخالفان این قانون جدید می‌گویند این مالیات در حقیقت کسانی که در جستجوی کارند اما موفق به پیدا کردن شغل نمی‌شوند را مجازات می‌کند.
'کتک زدن معترضان'
هماهنگ‌کنندگان تظاهرات امروز، آن را تجمعی به پاسداشت روز آزادی بلاروس نام‌گذاری کرده بودند؛ نامی که یادآور دوره کوتاه شش ماهه استقلال بلاروس بعد از پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ است.تجمع امروز در میسنک هم در حقیقت به پاس‌داشت نود و نهمین سالگرد رسمیت یافتن جمهوری مردمی بلاروس برگزار شد اما شرکت‌کنندگان وقتی به سمت یکی از خیابان‌های اصلی پایتخت حرکت کردند با صفوف پلیس ضدشورش روبرو شدند که علاوه بر دستگیری صدها نفر از معترضان، خبرنگاران حاضر در محل را هم بازداشت کرد.الکساندرپونوماریف که در تظاهرات امروز حضور داشت به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته ماموران پلیس "مردم را کتک می‌زدند، زنی را دیدم که از گیس‌هایش گرفته و به سمت اتوبوس بازداشتی‌ها می‌کشیدند. من موفق به فرار شدم."پلیس بلاروس، پیش از تظاهرات امروز هم با یورش به دفتر موسسه حقوق بشری ونسا، حدود ۳۰ نفر از فعالان این انجمن غیردولتی را بازداشت کرده بود و در طول دو هفته گذشته هم بیش از ۱۰۰ نفر از معترضانی که در تجمع‌های مشابه دیگر شرکت کرده بودند را بازداشت کرده‌ است.سرگئی کوزلووسکی، گزارشگر که در مینسک حضور دارد تجمع امروز را چنین توصیف کرده است: "گویی تمام شهر در وضعیت اضطراری بود. پلیس همه جا حضور داشت. خودورهای ضدشورش، ماشین‌های آب‌پاش و خودروهای پلیس در سطح شهر کاملا مستقر بودند."منتقدان از لوکاشنکو به عنوان "آخرین دیکتاتور اروپا" یاد می‌کنند، او در چند سال گذشته برای نزدیک شدن به غرب تلاش کرده و احتمالا در همین جهت هم سعی کرده روابط خود با مسکو را کاهش دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها