رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 249537

دستورالعملی جدید برای ثبت نام کنندگان دانشجوی انتخابات شوراها / قادر به برپایی انتخابات تمام الکترونیکی نبودیم

ساعت24-رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور گفت: دستورالعملی را تدوین خواهیم کرد تا در قالب آن ثبت نام کنندگان مقطع کارشناسی ارشد بتوانند تا زمان دریافت مدرک خود مراحل ثبت نامشان را نهایی کنند.

-*/89+256+
style="text-align:justify">محمد محمودی شاه نشین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور صبح امروز در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران، گفت: خوشبختانه از زمان برگزاری ثبت نام داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرتهران شاهد استقبال بی نظیر ثبت نام کنندگان بوده ایم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که فرایند انتخابات بدون کوچکترین مشکل پیگیری شده و افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن ثبت نام خود را انجام دهند.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور با اشاره به آموزش 150 هزار نفر در قالب هیئت نظارت بر انتخابات کشور تصریح کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده که ثبت نام کاندیدای شوراهای شهرها بدون مشکل انجام شود و دراین راستا نیز بالغ بر 150 هزار نفر آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

شاه نشین در خصوص الکترونیکی برگزار شدن انتخابات شوراها اظهار کرد: در سال جاری تنها بخشی از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و قرار شده در 10 هزار شعبه شاهد انتخابات الکترونیکی باشیم.

وی با بیان اینکه امکان پوشش کامل انتخابات به صورت الکترونیکی وجود نداشت، خاطر نشان کرد: در شرایط موجود امکان پوشش کامل انتخابات به صورت الکترونیکی وجود نداشت و وزارت کشور تنها موفق به فراهم کردن 34 هزار دستگاه جهت برپایی انتخابات به صورت الکترونیکی شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور در پاسخ به این پرسش که اصلی ترین معضل انتخابات شورای پنجم شهرها و روستاها چیست؟ گفت: اکنون شاهد هستیم که افرادی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بوده و این افراد اصل مدرکشان اکنون در اختیار دانشگاه ها است.

شاه نشین افزود: در این شرایط به دنبال درنظر گرفتن دستورالعملی هستیم که درقالب آن فرصت کافی در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش تعداد اعضای شوراها در پنجمین دوره فعالیت شوراهای شهرها و روستاها اذعان کرد: دراین دوره شاهد کاهش تعداد اعضای شوراها هستیم و تعداد اعضای شوراها به تناسب جمعیت آنها مشخص شده است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور خاطر نشان کرد: تعداد اعضای شورای شهر تهران 21 نفر و تعداد اعضای دو کلانشهر مشهد و اصفهان نیز 15 نفر خواهد بود.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها