رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 249521

باید معلوم شود گوشت فاسد وارد شده یانه

آیا چلوکباب و چلوگوشت ایرانی با گوشت فاسد برزیلی پخته می شود؟

ساعت 24-جمعه گذشته، پلیس فدرال برزیل چند گروه صنعتی عمده بسته‌بندی گوشت قرمز در این کشور را پس از آن که ماموران به دفاتر آنها یورش بردند، پلمپ کرد.پلیس می‌گوید به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد این مراکز برای سال‌های متمادی گوشت فاسد را بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کردند.

گوشت فاسد.jpg
گوشت قرمز در سبدمصرف غذاهای ایران جایگاه بلندی دارد وباوجود اینکه گفته می شود مصرف سرانه آن در دو دهه اخیر کاهش یافته است اما هنوز مصرف آن نسبت به میانگین کشورهای جهان بالا ست . آمارها نشان می دهد ایران سالانه هشتصد هزار تن گوشت قرمز تولید وسالانه صد هزارتن نیز به طور متوسط واردات دارد . برزیل یکی از صادرکنندگان گوشت به ایران است که گوشت فاسد عرضه شده توسط شرکتهای برزیلی حتمی است .

یمیشل تمر، رئیس‌جمهوری برزیل با برگزاری دیدارهای اضطراری با وزیران، سفرای خارجی و نمایندگان صنایع تولید گوشت قرمز، تلاش می‌کند از وخامت بیشتر بحرانی که برای این صنعت مهم برزیل روی داده جلوگیری کند.جمعه گذشته، پلیس فدرال برزیل چند گروه صنعتی عمده بسته‌بندی گوشت قرمز در این کشور را پس از آن که ماموران به دفاتر آنها یورش بردند، پلمپ کرد.

پلیس می‌گوید به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد این مراکز برای سال‌های متمادی گوشت فاسد را بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌کردند.برزیل بزرگترین صادرکننده گوشت قرمز جهان است و عملیات پلیس در روز جمعه، کشورهای وارد کننده گوشت از این کشور را نگران کرده است.هم‌زمان دولت برزیل نگران از دست دادن مشتریان بزرگی چون ایالات متحده است که بخش مهمی از گوشت قرمز خود را از برزیل وارد می‌کنند.حالا باید معلوم شود آیا هزاران رستورانی که احتمالا گوشت وارداتی مصرف وچلوکباب وچلوگوشت وقیمه به مردم می دهنداز این گوشت ها استفاده کرده اند یا نه ؟ گمرگ ایران ، وزارت جهاد کشاورزی وسازمان دامپزشکی در این باره می توانند وباید پاسخگو باشند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها