رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 244890

تشریح تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل بحران ریزگردها/برگزاری اجلاس جهانی سازمان ملل در موضوع گرد و غبار در ایران

ساعت24-رئیس سازمان محیط زیست،بیان کرد: اجلاس جهانی سازمان ملل در موضوع گرد و غبار و بحث‌های فنی همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی هم در سال آینده در جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

معصومه ابتکار
معصومه ابتکار درحاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به جنوب کشور گفت: سفری که همراه رییس جمهور به خوزستان داشتیم به دلیل اینکه بازدید از اجرای عملیات کاشت نهال و تثبیت خاک و پخش سیلاب در اهواز و منطقه هندیجان حائز اهمیت بود. در این سفر از نزدیک با مردم صحبت کردیم و آقای رئیس جمهور بازدیدی از مناطق به عمل آورد.

رئیس سازمان محیط زیست بیان کرد: در این منطقه عملیات بسیار وسیعی به همت وزارت جهاد و کشاورزی در حال انجام است و به دلیل اینکه از کانون‌های فوق بحرانی استان قرار دارد پیش از این طی مطالعه‌ای شناسایی شده است که امیدواریم تاثیرگذاری در مهار بخشی از توفان‌های گرد و خاک بر روی شهر اهواز و استان خوزستان تاثیر گذار باشد.

او با اشاره به پیگیری‌های بین‌المللی گفت: در این میان پیگیری‌های بین المللی و دوجانبه انجام می‌دهیم و در جلسه‌ای که به این منظور در شهر اهواز با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی ارائه دادم مبنی بر اینکه بخش مهمی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است و خوشبختانه سازمان ملل در این زمینه همکاری‌های مثبتی داشته است.

ابتکار با اشاره به حضور معاون دبیرکل سازمان ملل در هفته گذشته در تهران به دعوت او، گفت: یکی از محورهای مذاکرات ما با معاون دبیر کل و رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل بحث مقابله با گرد و غبار و طرح‌های مقابله با کانون‌های گرد و غبار غرب آسیا و ضرورت همکاری کشورهای منطقه به خصوص عراق و همچنین کشورهایی مثل عربستان سعودی در این طرح بود.

او ادامه داد: سازمان ملل برای این مساله سازوکارهای منطقه‌ای و جهانی را دنبال می‌کند و این موضوعی بود که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه سازمان ملل هم همراهی خوبی دارد .

رئیس سازمان محیط زیست، بیان کرد: اجلاس جهانی سازمان ملل در موضوع گرد و غبار و بحث‌های فنی همکاری‌های منطقه و جهانی هم در سال آینده در جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه پیگیر مساله حل بحران گرد و غبار به صورت جداگانه با دولت عراق هستیم و مذاکراتی انجام شده است، گفت: اخیرا پاسخ‌هایی از طرف دولت عراق شنیده‌ایم که امیدوارکننده است مبنی بر اینکه بتوانیم با تعامل بیشتر با دولت عراق کمک کنیم تا این وظیفه از طرف دولت یازدهم با تثبیت کانون‌های گرد و غبار که روی ایران هم تاثیر دارد با جدیت بیشتر انجام شود.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها