رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 240887

کشته شدن 1.8 میلیون تهرانی در صورت وقوع زلزله

ساعت24-‌رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور گفت: هم‌اکنون آمادگی لازم برای برخورد با حوادث طبیعی و غیرطبیعی را نداریم و به‌جرات می‌توان گفت در صورت وقوع زلزله در تهران، یک‌میلیون و 800 هزار نفر در روز اول حادثه جان خود را از دست خواهند داد.

اسماعیل نجار در سی‌ودومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در قشم گفت: به‌طور متوسط هر 170 سال یک زلزله بالای هفت ریشتر در تهران به وقوع می‌پیوند و هم‌اکنون حتی از این مدت هم فراتر رفته و بیم آن می‌رود که هر روز این فاجعه در پایتخت کشور رخ دهد.

وی برنامه‌ریزی و آمادگی برای بحران‌ها این‌چنینی را لازمه کار دولت دانست و افزود: نقش پزشکی قانونی در شناخت اجساد بسیار مهم است و از آشفتگی و سردرگمی خانواده‌های قربانیان بسیار می‌کاهد.

معاون وزیر کشور آمادگی 10 درصدی برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی و غیرطبیعی را ناکافی دانست و اضافه کرد: باید با مشارکت‌جویی مردم، تخصیص اعتبارات، بهبود ساخت‌وساز، جانمایی مناسب، مصالح مرغوب و همچنین استانداردسازی معابر، جلوی افزایش خسارات و کشته‌شدگان را بگیریم.

وی تشریح کرد: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان، زلزله‌های هفت و هشت ریشتری حتی بدون یک کشته به پایان می‌رسد و این در حالیست که زلزله‌های بم و رودبار، با درجه لرزش بسیار پایین‌تر، بیش از 30 هزار کشته برجای گذاشتند.

نجار، بابیان اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است، افزود: باید به مردم آموزش‌های لازم داده شود و آنان را در مقابل حوادث مختلف بیمه کرد تا شاهد بحران در ابعاد مختلف نباشیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها