رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 232432

ترزا می: رای مردم به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با چشم باز بود/ بریتانیا متعهد به راهکار 2دولتی برای مناقشات فلسطین است

ساعت24-نخست وزیر انگلیس با تایید خروج انگیس از اتحادیه اروپا تاکید کرد رای مردم با چشم باز بود اما کشورش دوست و همسایه‌ای خوب برای این قاره باقی می‌ماند.

ترزا می
laquo;ترزا می» نخست وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد مردم بریتانیا با چشم باز به خروج از اتحادیه اروپا و «آینده‌ای روشن‌تر» رای دادند اما بریتانیا یک همسایه خوب برای اروپا باقی خواهد ماند.

خانم می طی سخنرانی در نشست خبری درباره «برگزیت» که رسانه‌ها مدت‌ها منتظر آن بودند، گفت: «مردم نه تنها خواستار خروج از اروپا بلکه خواستار پیوستن به دنیایی بزرگتر شدند. می‌خواهم بریتانیا بعد از برگزیت، بهتر، امن‌تر، متحد‌تر و به امید نتایج (خوب) آن باشد. بریتانیا همسایه و دوستی خوب برای اتحادیه اروپا باقی می‌ماند اما خواستار ارتباط با کشورهای دیگر ورای مرزهای اروپاست.»

وی با بیان اینکه رای به برگزیت در رفراندوم شش ماه قبل، برای منزوی شدن یا عقب‌گرد نبود، اظهار داشت: «رای به خروج، لحظه‌ای نبود که انگلیس انتخاب کرد از دنیا عقب‌نشینی کند بلکه زمان ساخت بریتانیایی کاملا جهانی بود.»

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد دیگر مناطق اروپا نمی‌دانند چرا مردم بریتانیا به خروج رای دادند و اکنون نیز نگران عواقبی که برای آینده اروپا خواهد داشت، هستند اما برگزیت منجر به فروپاشی هرچه بیشتر پروژه اروپا نخواهد شد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها