رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 220544

برنامه ششم توسعه متفاوت از 5 برنامه قبلی است

ساعت24-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: برنامه ششم توسعه متفاوت از 5 برنامه ی قبل یک برنامه ی مسئله محور است که دارای اولویت هایی است که در چهار سر فصل خلاصه می شود.

نوبخت.jpg
style="text-align:justify"> پس از انتشار کلیات لایحه برنامه و بودجه و مشخص شدن جزئیات آن در حوزه های مختلف، اننقاداتی از سوی برخی نمایندگان مجلس مبنی برعدم تطابق این لایحه با اولویت های برنامه ششم توسعه مطرح شد؛ نمایندگان معتقدند اینکه بودجه 96 باید براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تصویب شود یک انتخاب نیست بلکه نص صریح قانون است.

بر این اساس اهمیت این موضوع تاحدی بود که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دریافت لایحه بودجه 96 از رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم این لایحه را با توجه به برنامه ششم توسعه تصویب کنیم.

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تطابق لایحه برنامه بودجه سال 96 با اولویت های برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه ششم توسعه متفاوت از 5 برنامه ی قبل یک برنامه ی مسئله محور است که دارای اولویت هایی است که در چهار سر فصل خلاصه می شود.

وی افزود: در برنامه ششم موضوعات حیاتی چون محیط زیست و آب در اولویت قرار دارد همچنین بحث حمل و نقل ریلی و صنعت گردشگری و موضوع اشتغال و تامین منابع مالی وموضوعات مکان محور در بخش دیگری از اولویت ها است.

نوبخت با تاکید بر اینکه پیش بینی های لازم برای دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه صورت گرفته است، بیان کرد: همه مواردی که در این برنامه توسعه ای پیش بینی شده در لایحه سال آینده نیز لحاظ شده است.

وی تاکید کرد:برای تمامی اولویت های برنامه ششم علاوه بر اعتبارات تخصیص یافته بیش از 10 هزار میلیارد تومان بودجه اضافه پیش بینی شده که نشان می دهد که لایحه بودجه 96 به برنامه ششم توجه ویژه داشته است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها