رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 220529

تمام چیزی که از دیدار استقلال- تراکتورسازی انتظار میرود/ جذابیت، حساسیت، حاشیه و احتمالا دعوا؟!

ساعت24-دیدار روز جمعه استقلال تهران مقابل تراکتورسازی تبریز یاد آور دیدارهای جذاب گذشته بین این دو تیم است که سوای جذابیت‌های فنی، حاشیه هم کم نداشته است.

حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر بدون شک بازی استقلال تهران مقابل تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه آزادی است.

علاوه بر جایگاه دو تیم در جدول و نیاز مبرمی که استقلال و تراکتورسازی به هر 3 امتیاز بازی برای بهبود وضعیت‌شان در جدول دارند، گذشته این دو تیم و سابقه بازی‌هایشان و البته حضور افرادی در کادر فنی و بازیکنان دو تیم باعث افزایش جذابیت و حساسیت بازی می‌شود.

این موارد اگرچه جذابیت بازی را بیشتر می‌کند، از طرفی دیگر پتانسیل ایجاد حاشیه و اتفاقات نا خوشایند را هم در آن بیشتر می‌کند.

یکی از بازی‌های حساس این دو تیم در گذشته در هفته‌های پایانی لیگ دهم بود که استقلال با پرویز مظلومی در کورس قهرمانی بود و در ورزشگاه آزادی در هفته بیست و نهم لیگ برتر به مصاف تراکتورسازی رفت. در آن دیدار بازی تا دقایق پایانی یک بر یک مساوی بود ولی کرار جاسم، هافبک عراقی سرخپوشان تبریزی در دقیقه 86 روی یک ضربه ایستگاهی دروزاه استقلال را باز کرد و به نوعی مانع قهرمانی آن فصل استقلال شد. کرار فصل بعد به استقلال رفت ولی پس از درگیری با مجتبی جباری، از فهرست این تیم کنار گذاشته شد.

بازی جنجالی دیگر میان این دو تیم در فصل یازدهم بود که امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابق استقلال به تراکتورسازی رفته بود و در ورزشگاه آزادی در حالی که با 2 گل از آبی‌پوشان عقب افتاد، با درخشش فرزاد آشوبی و ارسال 3 پاس گل توسط این بازیکن، 3 - 2 پیروز شد. فرهاد مجیدی در آن دیدار یکی از گل‌های استقلال را به ثمر رساند و هنگام شادی بعد از گل به سمت نیمکت تراکتورسازی رفت و کم مانده بود میان او و امیر قلعه نویی درگیری پیش بیاید.

شاید جنجالی‌ترین دیدار دو تیم، بازی برگشت همان فصل باشد، تراکتورسازی و استقلال هر دو در کورس قهرمانی بودند که در زمستان و سرمای تبریز در ورزشگاه یادگار امام (ره) به مصاف هم رفتند. در آن دیدار محسن ترکی در دقایق اولیه بازی یک پنالتی برای استقلال گرفت و ستاره تراکتورسازی، احسان حاح صفی را از بازی اخراج کرد تا شاگردان قلعه‌نویی در شروع بازی هم 10 نفره شده و هم مهره کلیدی خودشان را از دست بدهند و البته با پنالتی مجتبی جباری، یک بر صفر از حریف عقب بیفتند.

در نیمه دوم هم ترکی یک پنالتی دیگر برای استقلال گرفت و جباری آن را هم تبدیل به گل کرد تا بازی با نتیجه 2 بر صفر به پایان برسد. باران گلوله‌های برفی از سوی سکوها هنگام خروج دو تیم و البته تیم داوری بازی از زمین و البته درگیری فیزیکی مجتبی جباری با ستار همدانی (مربی وقت تراکتورسازی) جزو حاشیه‌های آن دیدار بود.

امیر قعله‌نویی پس از بازگشت به استقلال هم در چند نوبت مقابل تراکتورسازی قرار گرفت و البته نتوانست نتایج خوبی بگیرد.

آخرین جنجال در بازی استقلال تراکتورسازی مربوط به دور برگشت رقابت‌های فصل گذشته است. قلعه‌نویی که در میانه راه جانشین تونی اولویرا شده بود به مصاف استقلال رفت و درگیری لفظی میان او و مهدی رحمتی، از همان دقایق ابتدایی دیدار، بازی را به حاشیه برد، پیروزی شاگردان قلعه‌نویی در آن دیدار باعث شد سرمربی تراکتورسازی در پایان بازی و در نشست خبری، صحبت‌های کنایه‌ آمیزی علیه کاپیتان و دروازه‌بان استقلال مطرح کند.

از نکات جالب آن بازی، در خواست هواداران استقلال از قلعه‌نویی برای واگذار کردن نتیجه دیدار بود. عده‌ای از استقلالی‌ها در فضای مجازی از قلعه‌نویی خواسته‌ بودند به دلیل حضور همزمان با پرسپولیس در کورس قهرمانی، نتیجه بازی را واگذار کند و مانع قهرمانی استقلال نشود.

پس از پیروزی تراکتورسازی در آن دیدار، این هواداران پرسپولیس بودند که از عملکرد قلعه‌نویی تقدیر کردند.

با این تفاسیر، بازی روز جمعه این دو تیم هم پتانسیل زیادی برای به حاشیه رفتن دارد. حضور بختیار رحمانی در ترکیب استقلال که بازی‌های فصل گذشته‌اش در لباس تراکتورسازی و مقابل این تیم حاشیه‌های زیادی به همراه داشت و اشتباهی که رحمانی در دیدار جام حذفی مقابل استقلال انجام داد و منجر به حذف تیمش شد، عصبانیت هواداران تراکتورسازی را در پی داشت.

از طرفی دیگر حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتورسازی و البته مهدی رحمتی در دروازه استقلال می‌تواند یادآور اتفاقات آخرین دیدار دو تیم باشد. اگرچه مسئولان استقلال در چند روز گذشته تلاش کرده‌اند با توصیه‌هایی به کاپیتان تیم‌شان، او را از ورود به مسائل حاشیه‌ای منع کنند ولی باید دید رحمتی می‌تواند خودش را در بازی کنترل کند یا مجدداً شاهد جنجال دیگری در بازی خواهیم بود.

بدون شک وجود تیم‌های خوب و پرمهره در لیگ برتر و تقابل آنها در شرایطی که می‌تواند یک بازی جذاب،‌ فنی و تماشاگر پسند از آب در بیاید، برای فوتبال ما اتفاق خوبی است ولی تجربه نشان داده اکثر این بازی‌ها با حواشی ایجاد شده و جنجال‌های غیرفنی، زیبایی ذاتی خود را از دست می‌دهد و تصاویر زشتی از خود به جای می‌گذارید.

امیدواریم بازی روز جمعه خط بطلانی باشد بر تمام این فرضیات و مطابق آنچه در چند روز گذشته در «ال‌کلاسیکو» در لیگ اسپانیا دیدیم،‌ در لیگ ایران هم شاهد بازی‌های زیبا و بدون حاشیه باشیم.

برای دیدن اخبار ورزشی ساعت 24 روی ، خبر ورزشی کلیک کنید

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها