رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 220376

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

30 درصد مدارس کرمانشاه نیاز به ایمن‌سازی دارند

ساعت 24-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: 30 درصد مدارس این استان نیاز به مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی دارند.

div class="item-body content-full-news">

مرزبان نظری در گفت و گو با ایسنا، افزود: از مجموع 3850 فضای آموزشی موجود در استان، یک سوم آنها نیاز به مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی دارند.

به گفته نظری بیشتر مدارسی که نیاز به مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی ساختمان دارند در مناطق روستایی استان هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: از سال 85 تاکنون که ایمن‌سازی مدارس در برنامه قرار گرفته، حدود 140 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص پیدا کرده است.

نظری در ادامه اشاره‌ای هم به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس داشت و تصریح کرد: طی سه سال گذشته 24 میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی 7700 کلاس درس استان هزینه شده است.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر کار اصلاح سیستم‌های گرمایشی حدود 2500 کلاس درس استان باقیمانده است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 96 سیستم گرمایشی این کلاس‌ها به سیستم حرارت مرکزی تجهیز خواهد شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای اصلاح سیستم‌های گرمایشی این کلاس‌های درس را 12 میلیارد تومان اعلام کرد.

نظری گفت: مدارسی که سیستم‌های گرمایشی اصلاح شده دارند، دارای موتورخانه هوشمند بوده و به محض بروز اتفاقی همچون زلزله و دیگر آسیب ها، سیستم‌ها به طور خودکار قطع می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حذف کامل بخاری در مدارس در برنامه است، تاکید کرد: تمامی مدارس بالای دو کلاس استان باید به سیستم حرارت مرکزی تجهیز شوند.

به گفته نظری بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده مدارس روستایی یک کلاسه با استفاده از بخاری های تابشی تجهیز می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کلیه مدارس استان مجهز به سیستم‌های گرمایشی ایمن هستند، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ بخاری غیراستانداردی در مدارس استان کرمانشاه وجود ندارد.( تعمیرات ساختمان )

نظری ادامه داد: سیستم‌های گرمایشی تمامی مدارس استان از نوع کاربراتوری یا استاندارد هستند و هیچ بخاری چکه‌ای در هیچ یک از مدارس استان وجود ندارد.

بازسازی آپارتمان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها