رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 219277

پورعسگرپرست: مربی چینی گزینه اول ماست / امکانات لازم برای شادی مهیا میشود

ساعت24-دبیر کمیته رویینگ فدراسیون قایقرانی با اشاره به شرایط بازگشت محسن شادی به قایقرانی از برنامه‌ریزی‌های فدراسیون برای ایران رشته خبر داد و گفت: 100 درصد در این رشته از دانش مربی خارجی استفاده می‌شود.

style="text-align: justify;"> با آمدن رسول محمدصادقی به کمیته رویینگ فدراسیون قایقرانی، راه برای بازگشت بسیاری از کارشناسان و خبره‌ها به این رشته باز شد. یکی از قدیمی‌های رویینگ که بعد از چند سال دوباره به فدراسیون بازگشته، عمران پورعسگرپرست است که به عنوان دبیر کمیته فعالیت‌های خود را شروع کرده‌ است.

او در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط این روزهای رویینگ اظهار کرد: در آخرین برنامه‌ای که داشتیم، مسابقات قهرمانی کشور بانوان و آقایان بود و با توجه به اینکه با کمبود قایق مواجه بودیم، فقط رقابت‌های تک نفره را برگزار کردیم. خب این مسابقات کمک زیادی کرد تا امکانات و شرایط را بسنجیم و بتوانیم با توجه به آن برنامه‌ریزی کنیم. قاعدتا با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی جاکارتا در سال 2018، پایه برنامه‌های ما برای حضوری موفق در این رویداد است.

کارشناس رویینگ ایران ادامه داد: اردوهای ملی را برگزار می‌کنیم و از مسابقات قهرمانی کشور هم تعدادی را شناسایی کرده و به اردوها دعوت می‌کنیم تا در کنار تیم باشند. البته تعدادی از قدیمی‌های رویینگ هم که این مدت بیرون بودند را دعوت کردیم تا دوباره به قایقرانی بازگردند. خدا را شکر آنها راضی هستند. نگاه آقای امینی، رییس فدراسیون هم مثبت است. من هم یکی از همان‌هایی هستیم که دوباره بازگشتم. آن زمان می‌گفتند وزیر مخالف حضور من در قایقرانی است و حالا که او نیست، با من تماس گرفته شد. من هم مشغول به کار شدم.

دبیر کمیته رویینگ فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که وضعیت اردوهای ملی و پیست‌های مناسب برای تمرین ملی‌پوشان چگونه است، به صحبت پرداخت و تصریح کرد: تیم ملی بانوان در دریاچه آزادی هستند و جوانان و زیر 23 سال ما زیر نظر آقای کبوتری در مریوان تمرین می‌کنند. به هر حال باید در فصل سرما از همه امکانات کشور استفاده کنیم و به همین دلیل، مسئولان هرمزگان اعلام آمادگی کردند از امکانات آنها استفاده کنیم. من هم به این استان و جزیره قشم رفتم تا شرایط را بررسی و سپس تصمیم گیری کنیم.

او درباره این سوال که آیا احتمال جذب مربی خارجی یا استفاده از دانش مربیان خارجی به عنوان مشاور برای رویینگ ایران وجود دارد نیز گفت: 100 درصد. ما از همان ابتدا شروع کارمان در رویینگ ایران با حضور مربیان خارجی و استفاده از دانش آنها بود. محسن شادی هم با مربی خارجی قهرمان جهان و آسیا شد. اکنون نیز ما هنوز در ابتدای راه هستیم. حتی نمی‌گویم رویینگ در میانه راه است بلکه تاکید دارم در ابتدای راه هستیم و باید از دانش روز مربیان خارجی استفاده کنیم. خود آقای محمدصادقی هم در جلسه‌ای که با مربیان در جریان قهرمانی کشور داشت، روی موضوع تاکید کرد. همچنین تاکید ما بر این است که باید عملکرد خوبمان در بازی‌های آسیایی را در جاکارتا تکرار کنیم و قطعا هم این کار را انجام خواهیم داد. در همین راستا از مربیان خارجی هم بهره می‌گیریم.

پورعسگر در پاسخ به این سوال که آیا مربی خاصی زیر نظر هست یا اینکه دوباره همه چیز به لیو مربی چینی ختم می‌شود هم به صحبت پرداخت و گفت: خب ما چند گزینه دیگر را هم مد نظر داریم اما این مربی هم مد نظر ما هست.

او با اشاره به بازگشت محسن شادی به قایقرانی بیان کرد: صحبت‌هایی با محسن شادی داشتیم و او نیز تاکید کرد که اگر ما برگردیم، او نیز به رویینگ بازخواهد گشت. خیلی‌ها گفتند محسن به عنوان مربی باید کار کند اما مخالفت کردم چراکه او هنوز می‌تواند مدال‌های زیادی برای ایران بگیرد. او توانایی حضور در المپیک‌های بعدی را هم دارد. پس نباید این استعداد را وارد مربی‌گری کنیم و از توانایی هایش استفاده نکنیم. به همین دلیل، شادی به قایقرانی بازخواهد گشت و با توجه به ارتباط خوب فدراسیون ایران با چین و ارتباط خوب محسن با لیو، این مربی گزینه اول ما خواهد بود اما رزومه‌های دیگر را هم بررسی می‌کنیم.

دبیر کمیته رویینگ همچنین افزود: با توجه به اینکه محسن بعد از اینچئون از قایقرانی رفت و اکنون مشغول زندگی شخصی و کار است، باید برای او و خانواده‌اش شرایطی مناسب با امکانات خوب مهیا کنیم تا با قدرت بازگردد و دوباره افتخارآفرین باشد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها