رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 208391

تاکید سردار جلالی بر ارتقای سطح شبکه ملی اطلاعات

ساعت24-رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: اولین انتظار از شبکه ملی اطلاعات، تداوم کارکردش در مواقع تحریم است و باید اجزای آن هرچه سریعتر تکمیل شود، چرا که شبکه‌های اطلاعات نقش مهمی در مدیریت بحران‌های پدافند غیرعامل ایفا می‌کنند.

1413973429809_borna ghasemi-2-th3.jpg
سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: موضوع فناوری اطلاعات حوزه‌های مختلفی دارد که باید بتواند پردازش، سرعت بالا و قابلیت‌های دیگر را در حوزه‌های زیرساخت و دفاع جنگی در نظر بگیرد. البته تلفیق فضای سایبری با هر موضوع دیگری، اهداف جدیدی را پیش‌رو می گذارد، مانند حوزه اقتصادی و سایبری که تبدیل به اقتصاد و تجارت آنلاین می‌شود و قابلیت‌های خوبی هم دارد.

وی افزود: در حوزه رسانه، رسانه‌های نوین با بحث سایبری به وجود می‌آیند که باعث ایجاد امکان ارتباطات جدید در این فضا می‌شود؛ در نتیجه هر کشوری که محتوای بیشتر و سیاست بهتری داشته باشد، موفق است.

جلالی ادامه داد: تلفیق حوزه سایبری و بحث‌های دفاعی، موضوع جدیدی است که علاوه بر ارتش‌های سایبری، هواپیماها و سیستم‌های سنجش از راه دور و غیره را به وجود می‌آورد، همانطور که ما شاهد این بودیم که آمریکایی‌ها در یک ماه گذشته مرکز فرماندهی فضای سایبری ایجاد کردند.

وی درباره اهمیت زیرساخت در فضای سایبری نیز گفت: در دولت قبل قرار بود وزارت ارتباطات با وزارت راه ادغام شود که سازمان پدافند مخالف آن بود و دلیل‌ مخالفت‌مان هم این بود که با این کار کشور ۵ سال به عقب بازمی‌گشت.

جلالی با تاکید بر اینکه با بررسی اسناد طبقه‌بندی‌شده در آمریکا به مقوله زیرساخت می‌رسیم، گفت: بحث زیرساخت از حیاتی‌ترین پایه‌های فضای مجازی است و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا هم در این‌باره گفته است که ما نیازمند زیرساخت ویژه سایبری هستیم و این سخن اهمیت موضوع زیرساخت‌های ارتباطی به خوبی نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ما در حال عبور از فضای سنتی به مدرن هستیم، پس باید به نقش‌های خودمان دقت کنیم، بنابراین تأثیری که نفوذ و سلطه فضای سایبری در مقایسه با سایر فناوری‌ها دارد، وزارت ارتباطات را به یک وزارتخانه مهم تبدیل می‌کند، به خصوص که ما در معرض تهدیدات سایبری اقتصادی و سایبر الکترونیک هم قرار داریم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در موضوع امنیت، بومی‌بودن تجهیزات اهمیت بسیاری دارد اظهار کرد: اساسی‌ترین کار، تقویت و ارتقای سطح شبکه ملی اطلاعات است که مهمترین طرح برای پدافند غیرعامل کشور به شمار می‌رود، ضمن اینکه پایداری و تداوم کشور در پدافندغیرعامل و در حوزه سایبری هم مطرح است و در این زمینه اولین انتظار از شبکه ملی اطلاعات، تداوم کارکردش در مواقع تحریم است و باید اجزای آن هرچه سریعتر تکمیل شود، چرا که شبکه‌های اطلاعات نقش مهمی در مدیریت بحران‌های پدافند غیرعامل ایفا می‌کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها