رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 204522

کاهش ارزش استرلینگ و آسیب دیدن اقتصاد انگلیس

ساعت24-سیر نزولی ارزش استرلینگ و قوانین سازمان تجارت جهانی در حال آسیب وارد کردن به اقتصاد انگلیس است.

5272763_196.jpg
به گزارش شبکه بی‌بی‌سی؛ مذاکرات 4.5 میلیارد پوندی شرکت "ویلیام هیل" انگلیس با شرکت کانادایی "آمایا" موجب شد شاخص سهام این شرکت آنلاین داد و ستد 3 درصد افزایش یابد. در این میان شاخص سهام "اف تی اس ای 100" لندن پس از پشت سر گذاشتن یک جلسه رشد، در مسیر نزولی قرار گرفت.

با نزدیک شدن به مذاکرات برکسیت در اوایل سال 2017، ارزش پوند بار دیگر کاهش یافت. ارزش استرلینگ در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح از زمان رأی‌گیری ماه ژوئن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رسید. این رویه موجب بیدار شدن سرمایه‌گذاران خارجی شده است. به عقیده آن‌ها دولت انگلیس با اجرای برکسیت سعی در ممانعت از دسترسی به بازار واحد دارد. کاهش ارزش پوند پس از اجرای همه‌پرسی نیز می‌تواند به برقراری یک بازار واحد در انگلیس کمک کند. رویه ای که از واردات جلوگیری می‌کند و صادرات از انگلیس را رونق می‌بخشد.


شورای جهانی انرژی اعلام کرد تا پیش از سال 2030 سطح تقاضای جهانی برای دریافت منابع انرژی به حداکثر خواهد رسید. این موضوع در تضاد کامل با شاخص‌های تاریخی رشد انرژی است. ار سال 1970 میلادی تقاضای جهانی برای دریافت منابع انرژی 2 برابر افزایش یافته است. نوآوری در فناوری‌های روز جهان، سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت‌ها و کاهش رشد اقتصادی در مقایسه با آنچه پیش‌بینی می‌شد، همگی عواملی هستند که در چند دهه آینده بر حوزه انرژی تاثیر فراوانی وارد می‌کنند.

در کنفرانس شورای جهانی انرژی که در استانبول در حال پیگیری است، به این نکته اشاره شد که مصرف انرژی جهانی در حال تغییر ماهیت است. مصرف انرژی الکتریسیته تا سال 2060 دو برابر افزایش می‌یابد. انرژی خورشیدی و بادی که هم‌اکنون 4 درصد از انرژی ژنراتورها را در سراسر جهان تامین می‌کنند به 20 تا 39 درصد افزایش می‌یابند. مصرف سوخت‌های فسیلی به 50 درصد کاهش می‌یابد. نفت همچنان اصلی‌ترین منبع انرژی در جهان خواهد بود و گاز طبیعی نقش پررنگ‌تری در تامین انرزی مورد نیاز بازار ایفا می‌کند.

اتحادیه خرده‌فروشان انگلیس اعلام کرد قوانین سازمان تجارت جهانی موجب افزایش بهای تمام شده کالا در فروشگاه‌ها خواهد شد. به عنوان مثال، تعرفه‌ای که از سوی سازمان تجارت جهانی برای پوشاک تعیین شده است، بهای تمام شده البسه‌ای که از بنگلادش خریداری می‌شود را 12 درصد و گوشت وارداتی را 27 درصد افزایش می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها