رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 190029

ولید حبیب الموسوی قائم مقام وزیر بازرگانی عراق در بازدید از ذوب آهن:

خرید محصولات فولاد ی از ذوب آهن اولویت اصلی سیاست های بازرگانی عراق است

ساعت 24- ولید حبیب الموسوی قائم مقام وزیر بازرگانی عراق همراه با عدنان الشریفی رئیس شرکت عمومی تجارت مصالح ساختمانی این کشور و هیئت همراه متشکل از مدیران و نمایندگان شهرهای مختلف این شرکت عراقی روز سه شنبه دوم شهریور ماه سال جاری ضمن بازدید از خط تولید و انواع محصولات تولیدی ذوب آهن در جلسه ای با احمد صادقی مدیر عامل و معاونین بهره برداری ، فروش و بازاریابی و برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن به گفتگو و تبادل نظر پرداختند .

ذوب آهن
قائم مقام وزیر بازرگانی عراق ضمن ابراز خوشنودی از حضور خود و هیئت همراه در ذوب آهن با اشاره به سوابق دوستی و همکاری های سیاسی ، اقتصادی و نظامی دو کشور همسایه و مسلمان ایران وعراق و بیان مناسبات تجاری دو کشور در زمینه محصولات فولادی خواستار گسترش سطح تجاری بین دولت عراق و ذوب آهن اصفهان شد .

قائم مقام وزیر بازرگانی عراق در ادامه یادآور شد : شرکتی دولتی به نام شرکت عمومی تجارت مصالح ساختمانی عراق زیر نظر این وزارتخانه با 3000 کارمند و دفتر نمایندگی در تمام شهرهای عراق عهده دار خرید و تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز کشور عراق است که مدیران آنها در این بازدید حضور دارند .

وی حضور این هیئت بازدید کننده در ذوب آهن اصفهان را بسیار مهم و مورد تاکید نخست وزیر عراق دانست و افزود : دو کشور ایران و عراق ، دوست و همسایه هستند و دشمنان مشترک دارند و باعث افتخار ما است که نیازهای خود را از یک قطب بزرگ اقتصادی مانند ایران تامین نماییم .

عدنان الشریفی رئیس تجارت عمومی مصالح ساختمانی عراق نیز با ابراز خشنودی از مناسبات تجاری قبلی با جمهوری اسلامی ایران یادآور شد : با آزاد سازی شهرهای مختلف عراق از دست داعش و با توجه به نیاز کشور عراق به بازسازی و انجام کارهای عمرانی و زیربنایی نیاز به حجم عظیمی از محصولات فولادی داریم و علی رغم وجود بازارهای مختلف برای تامین این نیاز مصلحت کشور عراق و اولویت شرکت مذکور تامین نیازمندی های از بازارهای ایران است .

وی افزود : این هیئت برای تهیه مقاطع ساختمانی به ذوب آهن اصفهان مراجعه کرده است و امیدوار است کارهای مقدماتی و انعقاد قرادادهای لازم در این زمینه با سرعت صورت گیرد .

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف صنعتی در عراق از ذوب آهن اصفهان درخواست نمود که با حضور در تمامی این نمایشگاه ها و عرضه محصولات خود بازارهای عراقی را تامین کرده و اقدام به ایجاد یک نمایندگی انحصاری دائمی در عراق نماید .

در این دیدار احمد صادقی مدیر عامل ذوب آهن با اشاره به حضور ذوب آهن در نمایشگاه ها و بازارهای عراق یادآور شد : محصولات فولادی این شرکت از محصولات مشابه ترکیه و اوکراین کیفیت بالاتری دارد و ما با توجه به نیاز و استقبال مقامات عراقی آماده صدور هر چه بیشتر محصولات خود به عراق هستیم .

وی با اشاره به بعضی مشکلات موجود در امر صادرات ایران به عراق خواستار همکاری هر چه بیشتر مقامات عراقی در جهت رفع مشکلات و فراهم نمودن تسهیلات لازم شد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها