رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 188442

وزیر نیرو در پاسخ:

بدهی 32 تریلیون ریالی وزارت نیرو

ساعت24-«حمید چیت چیان» امروز (یکشنبه) در پایان نشست خبری هفته دولت در پاسخ به ایرنا در خصوص بدهی های وزارت نیرو گفت: بخشی از نیروگاه های کشور در دولت گذشته به دلیل بدهی های دولت به دیگر سازمانها و ارگانها واگذار شده بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه مجموع بدهی های وزارت نیرو به 320تریلیون ریال (32 هزار میلیارد تومان) رسیده است، گفت: در تلاش هستیم تا یک سال آینده این بدهی ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: سازمان حسابرسی کل کشور به تازگی برررسی های دقیقی در این زمینه انجام داده و گزارش هایی تهیه کرده است که بر اساس آن و به واسطه ماده 6 قانون رفع موانع تولید، 120 تریلیون ریال (120 هزار میلیارد ریال) از بدهی های وزارتخانه باید به دولت منتقل شود.
چیت چیان افزود: امسال با استفاده از مکانیزم اوراق خزانه اسلامی، امکان انتشار این اوراق به ارزش 125 تریلیون ریال (12 هزارو 500 میلیارد تومان) به وزارتخانه داده شده و علاوه بر آن، امکان انتشار 75 تریلیون ریال اسناد خزانه نیز برای وزارت نیرو پیش بینی شده است.
به گفته وزیر نیرو ، با استفاده از اسناد خزانه تاکنون 15 تریلیون ریال از بدهی های وزارتخانه به طلبکاران پرداخت شده است.
چیت چیان تاکید کرد: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده در دولت، مقرر شد، بابت پرداخت یارانه های نقدی به مردم از وزارت نیرو پولی کسر نشود بنابراین پیش بینی می شود 22 تریلیون ریال به اعتبارات وزارتخانه افزوده شود.
وی خاطرنشان کرد: به جز یارانه های سه ماه نخست امسال که از وزارت نیرو برداشت شده، سه تریلیون و 660 میلیارد ریال از یارانه ای تیر و مرداد در حساب وزارت نیرو موجود است و از سوی دولت برداشت نشده است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها