رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 181685

کره جنوبی فروش خودروهای فولکس واگن را متوقف کرد

ساعت ۲۴- کره جنوبی ضمن درخواست غرامت ۱۶ میلیون دلاری از شرکت خودروسازی فولکس واگن، فروش ۸۰ مدل از خودروهای این کمپانی آلمانی را متوقف کرد و مدعی شد فولکس واگن از سال ۲۰۰۷ به این سو، اسناد مربوط به میزان انتشار گازهای آلاینده و آلودگی صوتی خودروهای خود را دست کاری کرده است.

فولكس واگن
dir="RTL">به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هونگ دونگ-کان، یکی از مقامات وزارت محیط زیست کره جنوبی گفت دولت از روز سه شنبه اعتبار گواهی نامه های مربوط به فولکس واگن در کره جنوبی را لغو کرده است، زیرا ارائه اسناد جعلی به مقامات دولتی، خلاف قانون است.

دولت سئول مدعی است کمپانی فولکس واگن آ.گ. از سال ۲۰۰۷ تا کنون ۸۳ هزار خودروی فولکس واگن، آئودی و بنتلی از جمله مدل های گلف، جتا، بیتل و تیگوان را با استفاده از اسناد و مدارک دست کاری شده به کره جنوبی فروخته است.

هونگ در جمع خبرنگاران گفت: «جعل و تحریف اسناد نقض آشکار قانون است و بنیادهای نظام گواهی نامه های خودرو را به لرزه می اندازد. بنابراین منطقی بود که تمام گواهی نامه های فولکس واگن را لغو کنیم.»

وی افزود این تدابیر، مالکان خودروهای فروخته شده را در بر نخواهد گرفت.

هونگ گفت فولکس واگن احتمالا به این خاطر مدارک و اسناد را دست کاری کرده که حجم صادرات خودروهای خود را افزایش دهد. به عنوان مثال وقتی این خودروساز آئودی مدل را به کره جنوبی صادر کرده، نتایج تست مربوط به مدل را ارائه داده؛ یعنی مدلی که هرگز به کره جنوبی نفروخته است.

به گزارش ساعت ۲۴، در ماه نوامبر نیز مقامات کره جنوبی مدعی شدند کمپانی فولکس واگن نرم افزاری در خودروهای دیزلی خود تعبیه کرده که نتایج تست های انتشار آلاینده ها را تحریف می کند. سئول به همین دلیل از فولکس واگن درخواست ۱۲.۷ میلیون دلار غرامت کرد و فروش خودروهای دیزلی این خودروساز آلمانی را ممنوع اعلام کرد. تحقیقات در این خصوص هنوز ادامه دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها