رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 180195

معاون امور هماهنگی ، مجامع و مالکیت سهام بنیاد خبر داد:

شفاف‌سازی ۲۳ شرکت بنیاد مستضعفان در بورس

بنیاد مستضعفان براساس قانون، فهرست و اطلاعات شرکت‌های خود را به سازمان بورس ارائه می کند.

div>

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان ، رحمت اله صادقیان معاون امور هماهنگی ، مجامع و مالکیت سهام گفت : بنیاد مستضعفان هم‌اکنون مالک 150شرکت است.که براساس اصلاحیه ماده6 قانون اصل44 فهرست و اطلاعات مالی شرکت‌های زیرمجموعه‌اش را در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار می دهد و همه اطلاعات مالی این شرکت در سایت بنیاد مستضعفان در دسترس است.

وی در ادامه گفت : براساس این اطلاعات که به سازمان بورس ارایه شده ، به‌عنوان نخستین نهاد انقلابی از سال1385 تاکنون سود عملکرد بنیاد مستضعفان همواره افزایش یافته و این مقدار در سال93 در نهایت به 4400میلیارد تومان رسیده است که روند رو به رشد سود بنیاد مستضعفان در طول این سال‌ها به‌دلیل تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری به سمت فعالیت‌هایی که حاشیه سود بیشتری داشته‌اند حرکت کرده است.

این گزارش می افزاید : اطلاعات مربوط به مشخصات تمام شرکت‌های تحت پوشش بنیاد براساس نامه درخواستی به شماره 321753/121 مورخ 30/4/1394 در اختیار سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفته است و 23شرکت بزرگ بنیاد مستضعفان ، بورسی هستند و اطلاعات آنها در سایت بورس موجود است. علاوه بر این اطلاعات مربوط به‌صورت‌های مالی تمام شرکت‌ها در سایت شرکت‌ها نیز به‌طور شفاف منعکس شده است. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و شرکت‌های تحت پوشش برای عملکرد سال1392 در سال1393 مبلغ 5.849میلیارد ریال و برای عملکرد سال1392 در سال1393 معادل مبلغ 6.739 میلیارد ریال مالیات عملکرد پرداخت کرده‌اند.

صادقیان بیان کرد : در تمام سال‌های گذشته بنیاد نسبت به پرداخت مالیات عملکرد و کلیه مالیات‌های تکلیفی طبق قوانین و مقررات جاری کشور اقدام کرده و فاقد هرگونه بدهی مالیاتی است و بنیاد مستضعفان و تمامی شرکت‌های تحت‌پوشش بنیاد از تاریخ ایجاد تاکنون هر سال توسط حسابرس و بازرس قانونی که در 15ساله اخیر از سوی سازمان حسابرسی کل کشور مورد حسابرسی قرار گرفته و صورت‌های مالی تلفیقی گروه و واحد اصلی حسابرسی شده بنیاد مستضعفان، هر سال به دو زبان فارسی و انگلیسی تنظیم و همراه با گزارش‌ حسابرسی و همه یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی در سایت بنیاد به نشانی WWW.IRMF.ir قرار می گیرد.

وی در پایان به صورت‌های مالی تلفیقی گروه و واحد اصلی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه1394 در مرداد سال95 نهایی و پس از دریافت گزارش حسابرسی از سازمان حسابرسی کل کشور (حسابرس و بازرس قانونی) در شهریورماه در سایت بنیاد به آدرس اعلام شده قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها