رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 180175

آتش سوزی پتروشیمی بیستون کرمانشاه مهار شد

ساعت 24- یکی از مخازن پتروشیمی بیستون در 15 کیلومتری شرق کرمانشاه روز جمعه دچار آتش سوزی شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: آتش سوزی پتروشیمی بیستون ساعت حدود 17 عصر روز جمعه مهار شد.

آتش سوزی
div class="title" style="text-align:center;margin-bottom: 10px;margin-top: 4px;">

رضا محمودیان در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه ساعت 14 و 30 دقیقه در یکی از مخزن های مواد نفتی این مجتمع پتروشیمی روی داد.

وی اظهار کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان تحت بررسی است و بزودی اعلام خواهد شد.
وی از نیروهای امداد رسان هلال احمر؛ آتش نشانی و پرسنل پتروشیمی و نیروگاه حرارتی بیستون که در مهار این آتش سوزی نقش داشتند؛ قدردانی کرد.
مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه رضا رحیمی معاون استاندار و جمعی از مسئوولان مربوطه نیز برای مدیریت حادثه وارد پتروشیمی بیستون کرمانشاه شده بودند.
مجتمع پتروشیمی بیستون در 15 کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا واقع شده است.
مجتمع پتروشیمی بیستون کرمانشاه الکیل بنزن خطی (LAB) والکیلات سنگین (HAB) تولید می کند.
الکیل بنزن خطی (LAB) نقش مهمی در شکل گیری صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور دارد، زیرا این محصول به عنوان ماده اولیه شوینده ها در تولید پاک کننده های خانگی و صنعتی کاربرد دارد.
الکیلات سنگین (HAB) از دیگر تولیدات این مجتمع پتروشیمی بیستون است که با هدف کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد تک محصولی، ایجاد ارزش افزوده از مواد خام، تأمین نیاز داخلی، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی، ایجاد درآمد ارزی و اشتغال زایی تولید می شود.
طرح الکیل بنزن خطی مجتمع پتروشیمی بیستون با مهندسی اصولی و تحت لیسانس شرکت IFP فرانسه و طراحی و مهندسی تفصیلی شرکت تکنیکاس ریونیداس اسپانیا و شرکت انرشیمی ایران اجرا شده است.
خوراک پتروشیمی بیستون سالانه 386 هزار تن نفت سفید و 19 هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.
یکی از مخزن های پتروشیمی بیستون از ساعت حدود ۱۵ روز جمعه دچار آتش سوزی شده است.

آتش سوزی در پتروشیمی کرمانشاه
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها