رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 179120

زخمی شدن ۶۷ فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها

ساعت24-تعداد زیادی از سربازان ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز سه شنبه به همراه چند دستگاه بلدوزر روستای قلندیا واقع در شمال شهر قدس را محاصره کرده و اقدام به تخریب ۱۲ منزل مسکونی فلسطینی‌ها در این منطقه کردند. در این حین ۳۷ فلسطینی نیز زخمی شدند.

1452416203592_1-806195.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش خبرگزاری فلسطینی "معا"،در این میان سربازان اسرائیلی به یوسف عوض الله، رئیس شورای روستایی این منطقه نیز حمله کرده و وی را مورد ضرب وشتم قرار دادند، به دنبال این درگیری‌ که پس از جدال لفظی میان عوض الله و سربازان صهیونیستی رخ داد، وی زخمی و به بیمارستان منتقل شد. علاوه بر این سربازان اسرائیلی به یک روزنامه نگار نیز در این منطقه یورش بردند و یک تن دیگر را زخمی کردند.

منابع پزشکی در شهر قدس اعلام کردند، هفت فلسطینی به دنبال شلیک گلوله‌های پلاستیکی توسط صهیونیست‌ها و استنشاق گاز اشک آور و نیز ضرب و شتم توسط این سربازان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

مسئولان رژیم صهیونیستی پیش از این به مالکان این خانه‌ها هشدار داده بودند که خانه‌هایشان به دلیل نزدیکی به دیوار حائل و نداشتن مجوز تخریب خواهند شد.

طبق گزارش معا، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی فرصتی به مالکان این خانه‌ها برای تخلیه خانه‌هایشان ندادند بلکه این سربازان ساکنان خانه‌ها را از محل رانده و برخی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و بلافاصله با بلدوزر خانه‌ها را یکی پس از دیگری تخریب کردند.

در این میان درگیری‌هایی میان سربازان مذکور و ساکنان روستا که تلاش می‌کردند از این خانه‌ها دفاع کنند رخ داد و سربازان اسرائیلی گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی و گلوله‌های اسفنجی بسیاری به سمت مردم شلیک کردند، علاوه بر این آنها از گاز اشک آور و بمب‌های صوتی نیز علیه مردم و خبرنگاران استفاده کردند که باعث شد خبرنگاران نتوانند به منطقه نزدیک شوند.

سازمان حقوقی بتسلیم اسرائیل که مخالف شهرک‌سازی‌هاست روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان این رژیم از ماه ژانویه سال جاری تا پایان ماه ژوئن ۱۶۸ خانه را در کرانه باختری تخریب کرده‌اند که این تعداد بالاترین رقم در دوره اخیر بوده است.

طبق اعلام این سازمان، این رقم نسبت به سال ۲۰۱۵ بسیار بیشتر بوده و در میانگین سالانه‌ای که از سال ۲۰۰۶ تاکنون هر ساله گرفته می‌شود به جز سال ۲۰۱۳ که شاهد تخریب ۱۷۵ خانه بودیم بالاترین رقم بوده است.

به گزارش سازمان بتسلیم، با تخریب منازل فلسطینی‌ها در سال گذشته ۷۴۰ فلسطینی آواره شدند.

بیشتر تخریب‌ها در منطقه کرانه باختری که اسرائیل به دنبال ساخت و ساز شهرک‌هاست، انجام می‌شود.

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی در شهرک ابودیس واقع در اطراف شهر قدس ۳۰ زخمی به این مرکز منتقل شدند که از این تعداد ۱۹ تن در اثر شلیک گلوله‌های پلاستیکی و مابقی در اثر شلیک گاز اشک آور زخمی شده بودند.

به گفته شاهدان عینی، درگیری‌ها به دنبال راهپیمایی فلسطینی‌ها در حمایت از اسرایی که در زندان‌های اسرائیلی دست به اعتصاب غذا زده‌اند، آغاز شد و سربازان اسرائیلی سعی کردند با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور این جوانان فلسطینی را سرکوب کنند.

همزمان با اعتصاب غذای ۴۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل شاهد تظاهرات متعددی در حمایت از آنان بوده‌ایم.

این اسرای فلسطینی در حمایت از بلال کاید، اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشتش از ۴۱ روز قبل دست به اعتصاب غذا زده بود، اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و به این ترتیب اعتراض خود را نسبت به سیاست بازداشت اداری اسرائیل اعلام کردند.

کاید از طرفداران جبهه مردمی آزادی فلسطین از حدود ۱۴ سال و نیم قبل در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برد. دادگاه رژیم صهیونیستی فورا پس از پایان دوره محکومیت وی که قبلا ۱۵ سال اعلام شده بود حکم وی را به "بازداشت اداری" تغییر داد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز نوشت که تعداد بازداشت‌شدگان اداری در اسرائیل به ۶۵۰ زندانی بدون هیچ محاکمه‌ای رسیده است.

بازداشت اداری در تل‌آویو در واقع حکم بازداشت بدون محاکمه‌ای است که مدت آن می‌تواند بین یک تا شش ماه باشد و برای برخی زندانیان به شکل پی در پی تجدید شود. تل‌آویو در توجیه صدور حکم بازداشت اداری علیه برخی از اسرای فلسطینی، برخی پرونده‌های محرمانه امنیتی را بهانه می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها