رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 178543

در دو ماه اول امسال نسبت به رقم مصوب

بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی ۶۸ درصد کمتر مالیات دادند

ساعت 24- مجموع مالیات پرداختی( مالیات نهادها و نیادهای انقلاب اسلامی ) در ۲ ماه اول امسال ۱۹ میلیارد ریال است که کمتر از ۲ میلیارد تومان می شود. این میزان مالیات پرداختی نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت در حالی انجام شده است که مطابق مصوبه دولت باید حداقل ۱۶۶ میلیارد ریال معادل ۱۶ میلیارد تومان مالیات پرداخت کند.

سازمان امور مالیاتی
یک محاسبه ساده نشان می دهد مالیات پرداخت شده نهادها و بنیادها کمتر از ۱۳ درصد رقم مصوب است . میزان پرداختی مالیات از سوی بنگاهها و نهادهای انقلاب در ۲ ماه نخست امسال فقط ۳۰ درصد رقم پرداخت شده مالیات در همین مدت در سال ۱۳۹۴ است.این در حالی است که کارکنان بخش خصوصی در ۲ ماه اول سال ۹۵ رقمی معادل ۶۱۰ میلیارد تومان و کارکنان بخش عمومی نیز ۷۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند که به ترتیب ۳۹ درصد و ۳۰ درصد نسبت به دو ماه پارسال رشد نشان می دهد.آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی حاکی از این است که در ۲ ماه اول امسال رقمی معادل ۵۴۰۴ میلیارد تومان مالیات بر کالاها و خدمات دریافت شده است که ۴۶ درصد بیشتر از ۲ ماه ابتدایی پارسال است.

درآمدهای غیرمالیاتی

در ۲ ماه اول امسال دولت درآمدی برابر با ۶۷۳ میلیارد تومان از نفت و فرآورده های نفتی به دست آورده که ۹۰ درصد بیشتر از رقم مشابه پارسال است.منابع حامل از ارزش نفت خام در این مدت ۳۰۷ میلیارد تومان، صادرات فرآورده های نفتی و میعانات گازی ۳۴۰ میلیارد تومان گزارش شده است. درآمد حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول در ۲ ماه نخست امسال با ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به ۴۷ میلیارد تومان رسیده است.

هزینه ها

به گزارش ساعت 24، آمار بانک مرکزی نشان می دهد در ۲ ماه فروردین و اردیبهشت گذشته ۲۲۶۲۴ میلیارد تومان هزینه جاری توسط دولت پرداخت شده است که ۸ درصد کمتر از ۲ ماه مشابه پارسال است.

پرداخت هزینه ای – استانی در ۲ ماه اول امسال ۷۱۷ میلیارد تومان گزارش شده است که ۳۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال پیش است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها