رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 159105

آخرین خبرها از زلزله شب گذشته در بجنورد و خسارت های وارده

ساعت24-حسین عظیمی در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خراسان شمالی اظهار داشت: زمین لرزه ای به قدرت 4.8 دهم ریشتر شب گذشته در 19 کیلومتری حصار گرمخان، 37 کیلومتری بجنورد و 28 کیلومتری شیروان رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان شمالی گفت: خسارت مالی زلزله 4.8 ریشتری شب گذشته در بجنورد بسیار اندک بود و خوشبختانه این زمین لرزه هیچ خسارت جانی برجای نگذاشت.

بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل شد. همچنین 14 تیم ارزیاب امدادی و مدیریت بحران به مناطق زلزله زده اعزام شدند.


وی ادامه داد: براساس ارزیابی‌های اولیه این زمین لرزه هیچ خسارت جانی نداشت اما به برخی مناطق روستایی خساراتی وارد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان شمالی افزود: در برخی از روستاها خسارت جزئی به خانه‌ها و محل نگهداری احشام وارد شده است.

وی با بیان اینکه در تماسی که با تمامی دهیاران وبخشداران داشتیم هیچ موردی از جراحت یا فوت گزارش نشده است، افزود: با توجه به پس لرزه های نسبتا قوی که شب گذشته رخ داد تعدادی از مردم بجنورد شب را در فضای باز گذراندند.

به گفته وی با توجه به اینکه پس لرزه‌های متعدد که هر دفعه از میزان شدت آن کاسته می‌شود به ثبت رسیده است، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و زمین لرزه 4.8 ریشتری همان زلزله اصلی بوده است.

وی از آماده باش نیروهای مدیریت بحران وتیم های امدادی در منطقه خبر داد و گفت: اگر چه به نظر می رسد زمین لرزه با قدرت بیشتری رخ نمی دهد اما همچنان تیمهای مدیریت بحران و هلال احمر استان در آماده باش هستند.

به گفته عظیمی تمامی 100 هزار خانه روستایی استان تحت پوشش بیمه هستند و اگر خسارتی به هرخانه ای وارد شود پس از بررسی کارشناسان، بیمه خسارت آن را پرداخت می کند. خراسان شمالی نخستین استان در کشور است که تمامی خانه هایش تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارد.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها