رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 158130

آیا خدا وجود دارد / اثبات با روشهایی ساده

آیا خدا وجود دارد / اثبات وجود خداوند با روشهایی عقلی ومنطقی وساده امکانپذیر است.در ادامه برخی دلایل را بخوانید.

h2>دلایل وجود خدا

کتابهای آسمانی درمورداین سؤال می گویند کسانی وجوددارند که شواهد مستحکمی برای ثابت کردن وجود خدا دیده اند (مانند معجزه ) ولی درآخر، حقیقت خدا راانکارکرده اند ازطرف دیگراوبه افرادی که می خواهند بدانند خدایی هم هست می گوید اگر به دنبال من باشید مرا پیدا خواهید کرد البته به شرطی که ازته قلبتان وبا تمام وجود این کار را انجام دهید .( آیا خدا وجود دارد )

اثبات وجود خدا از نظر علمی

بزرگی وعظمت سیاره ما خود نشانگرخدایی دانا وتوانا است که ضمن اینکه خالق جهان است، بلکه باعث منظم ماندن این مجموعه پیچیده تا به امروزمی باشد .مثلا اندازه زمین بسیارحساب شده می باشد اندازه زمین وجاذبه آن موجب پیدایش یک لایه نازک دراطراف آن می شود که بیشترش اکسیژن ونیتروژن است وتنها تا 50 مایل بالای سطح زمین را فرا می گیرد اگراندازه زمین کوچک تر ازآن چیزی که هست می شد دیگر اتمسفروجودنداشت مثل سیاره تیر .واگرزمین ازاندازه کنونی بزرگ تر بود اتمسفردیگرهیدروژن نداشت مثل سیاره مشتری .پس می توان نتیجه گرفت زمین مساعدترین مکان با ترکیب درست گازها برای حیات انسان ها وتمام موجودات زمین می باشد.

اثبات وجود خدا از طریق ریاضی

فاصله زمین ازخورشید نیزازدیگرنشانه های نظم ووجود خدا می باشد چون همان طور که می دانید بدن ما انسان ها تغییرات دمایی را به سختی تحمل می کند واگرزمین کمی دورتر از خورشید بود یخ می زدیم واگر نزدیک به خورشید بودمی سوختیم .

دلایل وجود خدا

اندازه وفاصله ماه نیزاززمین دیگردلیل وجود خدا ونظم دراین جهان هستی است چون این اندازه وفاصله مناسب است وحرکت اقیانوس ها وجذرومد آب آنها مدیون این اندازه وفاصله می باشد.

بعد از ماه وخورشید واندازه وفاصله آنها از زمین ،کمی هم دررابطه با آب و ویژگی های آن دراین عرصه گیتی وارتباط آن با وجود خدا صحبت می کنیم :

آب بدون رنگ وبو وهمینطوربی مزه است وهیچ جانداری بدون آن قادربه ادامه حیات نیست .بیشتر بدن انسان ها وحیوانات وگیاهان (تمام موجودات زنده )از آب تشکیل شده است (تقریبا 3/2 بدن انسان از آب درست شده است ) این مایه حیات دارای ویژگی هایی است که وجود این ویژگی ها حیات را برای ما ممکن ساخته است به تعدادی ازاین ویژگی ها می پردازیم :

ویژگی های آب :

وجود خداوند

1-نقطه جوش وانجماد آب بالاست واین امر باعث می شود که ما بتوانیم در محیطی که درجه حرارت آن متغیراست دمای بدنمان راثابت نگه داریم.

2-یک حلال عمومی به حساب می آید و باعث به جریان افتادن کلیه مواد معدنی و مواد مغذی وشیمیایی در کوچک ترین رگ های خونی می گردد 3-خنثی بودن آب هم ازدیگرویژگی های این ماده حیات بخش محسوب می شود یعنی اینکه آب هیچ تأثیری ازنظرشیمیایی برروی موادمغذی که بوسیله آن انتقال پیدا می کند ندارد .

4-کشش سطحی آب هم ازویژگی های آن می باشد واین امرهم باعث می شود که درگیاهان ،آب درجهت عکس جاذبه به سمت نوک گیاه یا درخت موردنظرحرکت کند .

-نودوهفت درصد آب جهان شامل اقیانوس ها می باشد که البته بخاطر وجود سیستمی طراحی شده درکره زمین ،عمل جدا سازی نمک در آن صورت می گیردوسپس آب آن در سراسر سیاره پخش می شود .

پس از تبخیر آب اقیانوس وباقی ماندن نمک آن ،دربالای آن ابرهایی پدیدار میگرددکه براحتی بواسطه باد جا بجا میشوند وتوسط بارندگی که درنتیجه آن صورت می گیردبه تمام موجودات اعم ازانسان ،حیوان ،وگیاهان در سراسر کره خاکی آب هدیه می شوداین سیستم در واقع یک نوع پالایش است که امکان زندگی را برای ما در اثر احیای آب بوجود می آورد.

5-نحوه یخ زدن آب هم جزءویژگی های آب به حساب می آید جهت وسمت یخ زدن آب ازبالا به پایین است وهمین مزیت دراقیانوس ها باعث شناورماندن یخ ها دربالای آب ودرنتیجه زنده ماندن ماهی ها وموجودات آبزی درزمستان می گردد .وغیره.......

فراموش نشود که تمام ویژگی های فوق الذکر درمورد آب ازدلایل وجود خدا است وهمچنین اثبات وجود خدا به زبان ساده با یک نگاه ساده است .

پیچیدگی ونوع عملکرد مغز انسان نیز ایمان مارابه وجود خدا قوی تر می کند چون مغز انسان توانایی انتقال بیش از یک میلیون پیام را در ثانیه دارد ودر ضمن تمام این پیام ها را بر حسب اولویت و ضروری ویا غیر ضروری بودن آنها جدا سازی می کند .

وجود خدا

چشم های شما هم مانند مغزتان عملکرد بسیارپیچیده ای دارند هفت میلیون رنگ را تشخیص می دهندوبه طور اتوماتیک متمرکز می شوند وهمزمان 5/1 میلیون پیام را ارسال می کنند فرضیه تکامل روی تغییر و تحولات در موجودات زنده موجود تمرکز می‌کند. هنوز فرضیه تکامل به تنهایی نمی‌تواند مبدا اولیه مغز یا چشم و یا به وجود آمدن موجودات زنده از ماده بی‌جان را به صورت کامل توضیح دهد .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها