رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 150612

ترفند جدید داعش برای جلوگیری از حملات هوایی و شناسایی نیروهایش

ساعت24-گروه تروریستی داعش برای جلوگیری از شناسایی و برنامه ریزی عملیات هوایی نیروهای ائتلاف به مواضع ونیروهایش ترفند خاصی اندیشیده که با تصاویری که از شهر رقه منتشر شده این اقدام لورفته است.

داعش.jpg
img alt="" height="550" src="http://www.saat24.com/d/2016/04/27/3/301735.jpg" width="550" />

این گروه تروریستی با پوشاندن کوچه ها و مناطقی که افرادش عبور می کنند و یا احتمال عبور آنان و یا تمرکزشان است با پارچه های برزنتی تلاش کرده تا مناطقی را برای نیروهایش امن کند و تحرک بیشتری داشته باشد. با این اقدام این گروه انتظار دارد که بتواند امکان شناسایی و حملات پهپادها را کاهش دهد.

این گروه توصیه های امنیتی مشخصی نیز به افراد و گروه های وابسته به صورت مکتوب داده است.باید دید که این تلاش ها می تواند به ضربات و خسارت هایی که این گروه در مدت اخیر خورده مرحمی باشد یا خیر.تا پیش از این نیز این گروه با سپرقراردادن افراد غیرنظامی در این شهر و دیگر مناطق حملات هوایی و آتش باری علیه موضعش را منحرف کرده است.این امر به تلفات انسانی منجر شده و کودکان و زنان و سالمندان را در حملاتی که علیه داعش برنامه ریزی شده به قتل رسانده است.

اقدامات بیشتر

پیش از این نیز گزارش ها از تلاش های داعش برای کاهش تلفاتش و بکار گیری ترفند های دیگر خبر داده بودند. از جمله گفته شده بود که تروریست های داعش با حفر تونل‌ها، نصب فراگیر ‌آژیرهای خطر، انتقال انبارهای اسلحه و نشست‌ها به مناطق مسکونی، مساجد و بیمارستان‌ها و غیره تلاش کرده بودند که ضربات مرگ بار کمتری از سوی نظامیان سوری و عراقی و ائتلاف و روسیه دریافت کنند.

در پی افزایش حملات هوایی رقه، پایتخت داعش در سوریه، بیش از پیش مورد حمله قرار گرفته است و گفته‌های شاهدان عینی در رقه، پایگاه اصلی گروه داعش در سوریه تصویر روشن‌تری از این شهر ترسیم می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها