رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 133498

اظهار نگرانی زیباکلام به تئوری اصلاح طلبان

ساعت24-یک فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به تئوری اصلاح طلبان مبنی بر شناسایی نیروهای مستقل و گنجاندن آن ها در لیست های انتخاباتی این جریان ابراز خوش بینی نکرد و تصریح کرد گرچه اصلاح طلبان تئوری سرمایه گذاری روی چهره های ناشناخته و مستقل را پذیرفته اند اما در عمل چندان جدی فعالیت نکرده‌اند.

صادق زیباکلام
صادق زیباکلام در یادداشتی عدم موفقیت لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان را مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است، در صورت تکمیل لیست های انتخاباتی اصلاح طلبان با چهر های ناشناخته و مستقل هیچ گونه تضمینی ندارد که این افراد پس از ورود به پارلمان تغییر موضع داده و به سوی اصولگرایان متمایل نشوند.


وی در یادداشت خود که در روزنامه آرمان منتشر شد، نوشت: در حال حاضر قرار بر این است که سران اصلاح‌طلبی از بدنه اجتماعی و سیاسی خود بخواهند از کسانی که در حوزه‌های مختلف و البته در تهران شناسایی شده‌اند، حمایت کرده و به آنان رای دهند. سوالی که در این جا مطرح می‌شود اینکه چه تضمینی وجود دارد در صورت راهیابی این افراد به مجلس بار دیگر پدیده راستگوها و همچنین برخی ورزشکاران سیاسی دوباره تکرار نشود؟ در پاسخ باید گفت هیچ تضمینی وجود ندارد. باید پذیرفت تعدادی از کسانی که با حمایت اصلاح‌طلبان به مجلس راه می‌یابند ممکن است به سمت جریانات دیگر متمایل شده و احساس کنند اصولگرایان قدرت دارند و به آنان بپیوندند. همچنین ممکن است تعدادی از این افراد اساسا نیرو‌های چندان کارآمدی نباشند اما در نهایت درصدی از این افراد به اصلاح‌طلبان خواهند پیوست. کسی نمی‌تواند درصد ریزش یا رویش این پدیده را مشخص کند اما به طور طبیعی درصدی از این افراد به سوی جریانات دیگر متمایل شده و درصدی نیز به نیرو‌های اصلاح‌طلب بدل می‌شوند.

زیباکلام در عین حال تصریح کرده که اصلاح طلبان چاره دیگری جز این مساله نداشته و باید به همین شکل جلو بروند.

شفاف

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها