رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 151635

احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ایندیانا

ساعت24-نظرسنجی‌ها از احتمال تکرار پیروزی ترامپ در ایالت ایندیانا خبر می‌دهد.

4465091_616.jpg
style="text-align:justify">به گزارش بیزنس اینسایدر؛ تد کروز، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا و جنبش ضد ترامپ تلاش‌های گسترده‌ای را برای متوقف کردن ترامپ در انتخابات روز سه‌شنبه انجام داده‌اند. این در حالی است که ایالت ایندیانا می‌تواند به هفتمین پیروزی پیاپی درون‌حزبی ترامپ تبدیل شود.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میلیاردر منهتن موفقیت خود را در ایالت ایندیانا تکرار می‌کند و و موقعیت حزب جمهوری‌خواه را در این ایالت حفظ خواهد کرد. ترامپ خود به این موضوع واقف است. او طی سخنرانی روز پنجشنبه در جمع هوادارانش در اوانزویل ایندیانا گفت: اگر در ایندیانا پیروز شویم، کار تمام است.

تد کروز و جنبش ضد ترامپ کاملاً به احتمال پیروزی ترامپ در ایالت ایندیانا واقف هستند و همین امر باعث شده تا طی اتحاد با جان کیسیک و حمایت از جنبش ضد ترامپ، موقعیت میلیاردر نیویورکی در این ایالت را تضعیف کنند. این در حالی است که نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ترامپ می‌تواند به آرای مردم ایندیانا امیدوار باشد.

بر این اساس، تد کروز به پیروزی کیسیک در انتخابات حزبی در ایالت‌های اورگان و نیواورلئان کمک می‌کند و در مقابل، کیسیک راه را برای پیروزی تد کروز در ایالت ایندیانا هموار می‌کند. ترامپ این اقدام رقبای انتخاباتی خود را محکوم کرده و "کاملاً ناامیدکننده" خوانده است.

اتحاد با جان کیسیک تنها تلاش تد کروز برای رویارویی با ترامپ در ایالت ایندیانا نیست. او با صرف هزینه‌ای هنگفت، از هزاران نفر دعوت کرده تا به جنبش ضد ترامپ بپیوندند. به گونه‌ای که مایک پنس –فرماندار ایالت ایندیانا—آمادگی خود را برای حمایت از سناتور تگزاس اعلام کرد. این در حالی است که وی چندی پیش سیاست‌های دونالد ترامپ را هم تحسین کرده بود.

با این وجود به نظر می‌رسد ترامپ پس از شش پیروزی مقدماتی، همچنان از بخت بالایی برای کسب آرای مردم ایالت ایندیانا برخوردار باشد. ترامپ از 1237 رأی نمایندگان، تاکنون بیش از 940 رأی را از آن خود کرده است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها