رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 151152

زن قدرتمند جهان با ۱۷ میلیارد دلار قرارداد فردا به تهران می‌آید

اندیشه‌های خانم پارک برای عصر جدید کره جنوبی

ساعت ۲۴- «پارک گئون هی» رییس جمهور کره جنوبی که یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان به حساب می‌آید با دست پر و برنامه از پیش تعیین شده عقد قرارددهای اقتصادی به میزان ۱۷ میلیارد دلار فردا یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه به تهران می‌آید.

رييس جمهور كره
dir="RTL">این سفر تاریخی كه در كانون توجه رسانه‌های معتبر جهانی قرار گرفته است می‌تواند مسیر تازه‌ای در مناسبات ایران و كره جنوبی و حتی ایران و كره شمالی را رقم بزند. مقام‌های كره جنوبی پس از سفر وزیر اقتصاد ایران به كشورشان پذیرفتند ۱۰ میلیارد دلار اعتبار با تضمین دولت برای اجرای طرح‌های گوناگون در ایران باز كنند. اكنون كه این رییس‌جمهور قدرتمند به ایران می‌آید شاید آشنایی با وی مفید و جذاب باشد.

پارک در سخنرانی مراسم تحلیف خود در سال ۲۰۱۳، مفهوم «اقتصاد نوآور» را مطرح کرد. طبق تعریف خانم پارک اقتصاد نوآور یعنی همگرایی علم و فناوری با صنعت، تلفیقی از فرهنگ و صنعت و نیز شکوفایی خلاقیت در حوزه های گوناگون است. هدف اقتصاد نوآور پا را از بازارهای موجود فراتر گذاشتن و ایجاد بازارهای جدید و فرصت‌های شغلی تازه است در بستر همگرایی است. در دل همین اقتصاد نوآور فناوری اطلاعات و صنایع مربوط به آن وجود دارد.

در اقتصاد نوآور پارک هفت استراتژی را پیشنهاد می کند: ایجاد بازارها و مشاغل جدید، توسعه نرم‌افزاری به عنوان کسب و کاری درحال‌رشد آینده، تحقق اقتصاد نوآور از طریق ایجاد بازارهای آزاد و به اشتراک‌گذاری منابع، تحقق ایده یک ملت برای استارتاپ ها، ایجاد سیستمی برای استخدام که نگاهش فراتر از نگاه به تخصص ها باشد، بهبود طرح موسوم به K-Move که در آن جوانان کره ای به سمت جهانی شدن گام برمی‌دارند، و ایجاد وزارتخانه علوم، ICT و برنامه ریزی برای آینده.http://www.saat24.com/news/151152/%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%83-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%83%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C

تمرکز خانم پارک و دولتش در سال ابتدایی کار خود بر اشاعه مفهوم اقتصاد خلاق و محور تحقق ان در فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بود. دولت پارک طرح «تحقق رفاه ملی و عصر جدیدی از امید در اقتصاد خلاق» را به عنوان چشم‌انداز خود درنظرگرفت و سه هدف را برای این طرح مطرح کرد: اول ایجاد شغل و بازار، دوم تقویت رهبری جهانی اقتصاد نوآور و سوم جامعه‌ای که به خلاقیت احترام می‌گذارد.

کره جنوبی که سال‌ها است یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان را دراختیار دارد، اکنون با بها دادن به نوآوری در اقتصاد خود می کوشد مسیر خود را ادامه دهد و در این راه قدرتمندتر شود. نخستین رئیس جمهور زن کره جنوبی که از تعصبات عمیق برخی مردان کره ای گذشت و توانست رای آنها را بدست آورد، حالا به رئیس‌جهوری بابرنامه در نظر مردم این کشور تبدیل شده که پس از ایجاد اتحاد و همگرایی در میان ملت، می‌تواند اقتصاد این کشور را نیز با ابزار قدرتمند فناوری به‌خوبی مدیریت کند.

این رییس‌جمهور قدرتمند با استفاده از قدرت و نفوذ سامسونگ به عنوان هفتمین شركت بزرگ دنیا، هیوندایی و كیاموتورز كه اتومبیل‌سازهای بزرگ جهانی‌آند و شركت‌های تولیدكننده فولاد و كشتی توانسته است كره جنوبی را در پله‌های بالای اقتصاد جهان مستقر سازد.

به گزارش ساعت ۲۴، پارک گئون هی، نخستین رئیس جمهور زن در کره جنوبی، روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۳ سوگند ریاست جمهوری یاد کرد. پارک در روز دوم فوریه ۱۹۵۲ در یکی از استان‌های شمالی کره جنوبی متولد شد. او فرزند رییس‌جمهور پیشین این کشور، پارک چون هی است که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۹ مقام ریاست‌جمهوری را برعهده داشت. او پس از اخذ مدرک مهندسی از دانشگاه سوگانگ در سال ۱۹۷۴ مادرش را از دست داد و در سن ۲۲ سالگی به بانوی نخست کره جنوبی تبدیل شد. در سال ۱۹۹۸، نایب رئیس حزب بزرگ ملی این کشور شد که زمان زیادی از تاسیس آن نمی‌گذشت. او شش سال بعد به عنوان رئیس این حزب انتخاب و در سال ۲۰۱۲ نیز پس از برگزاری یک انتخابات تاریخی در روز ۱۹ دسامبر به عنوان نخستین زن در کره جنوبی به مقام ریاست جمهوری رسید.

شروع مسوولیت خانم پارک سال ۲۰۱۳ بود. او قول داد که «عصرجدید» دولت را در کره جنوبی آغاز کند و خودش «رئیس جمهور مردم» باشد. او تلاش می کند که اتحاد بین دو کره را برقرار کند هرچند در زمان تهدیدات کره شمالی احتیاط را در امور بین دو کشور در نظر می‌گیرد.

پارک پس از اینکه مادرش در یکی از مراسم‌های مربوط به ریاست جمهوری کشته شد، زمانی که تنها ۲۲ سال داشت، بانوی اول کره جنوبی شد. بانوی اول کره جنوبی از آن پس مسوولیت‌های تازه‌ای در اوج جوانی به عهده گرفت. اما او با موفقیت به دنیای سیاست وارد شد. پنج سال بعد از کشته شدن مادر، او یک تراژدی دیگر را تجربه کرد و پدرش را هم در ۲۶ اکتبر ۱۹۷۹ از دست داد.

بانوی نخست کره جنوبی به شکوفایی و فعالیت های سیاسی خود در این کشور ادامه داد و علاوه بر نائب رئیسی حزب بزرگ ملی این کشور، عضویت انجمن ملی را هم پذیرفت. در آن زمان پارک یک هدف مشخص را برنامه ریزی کرده بود که نه تنها سیستم های حزبی در کره جنوبی را متحد کرد بلکه باعث اتحاد ملت کره جنوبی هم شد. او برای کره جنوبی یک فرایند مرحله به مرحله اعتمادسازی ایجاد کرد اما قسم خورد که هرگونه اقدام تهدیدآمیز علیه کشورش را برنخواهد تابید.

برخی می گویند پارک ۶۴ ساله با استفاده از تجربیات پدر توانست بر تعصبات عمیق میان مردان رای دهنده در کره جنوبی غلبه کرده و رای آنها را بدست آورد. پدر خانم پارک نقش موثری در رشد اقتصادی کره جنوبی و تبدیل شدن این کشور به قدرت اقتصادی داشت. خانم پارک نیز در وعده های ریاست جمهوری خود در کنار «آشتی ملی» که موفق به انجام آن شد اولویت هایی چون «دموکراسی اقتصادی» و «رفاه اجتماعی» را مطرح کرده است. او همچنین قول داد روابط کشورش با کره شمالی را بهبود دهد، هرچند آزمایش های هسته ای کره شمالی در این روند مشکلات اساسی به وجود آورده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها