رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 149811

مرگ و ازدواج روابط خاصی دارند

ساعت24-براساس یک گزارش جدید مرگ با ازدواج راوبط خاصی دارد و اگر شما این رمز و راز را در مورد این روابط بدانید یک شگفتی برای همه خواهد بود.

ازدواج
براساس یک پژوهش دانشگاهی مشخص شده که ازدواج در طول عمر زوجین بخصوص مردها تاثیر شگفتی دارد.براین اساس طول عمر کسانی که ازدواج می کنند بیشتر است و مرگ کمتر به سراغ آنان می آید.

در این زمینه گزارش مفصلی منتشر شده که بخشی از آن نشان می دهد که کسانی که ازدواج کرده اند اگر یکی از دو زوج در طول زندگی بمیرد این مرگ نیز تاثیرات متفاوتی بر طرفین دارد.در تحقیقی که در دانشگاه پادوآ در ایتالیا انجام شده است مشخص شده که اگر در زندگی مشترک یکی از زوجین فوت کند سرنوشت متفاوتی در انتظار بازمانده است. براساس این پژوهش این گزارش حاکی است که اگر زن بمیرد و مرد تنها شود غم اندوه بیشتری در انتظار مردان است مردی که همسرش را ازدست داده عمرش کوتاه می شود.

اما این پژوهش حاصل متفاوتی برای زنی که همسرش را ازدست می دهد پیش بینی می کند.به این ترتیب که در اثر مرگ همسر این رویداد برای زنان بیوه برای سلامتیشان خوب است و تاثیری در روند زندگیشان نخواهد داشت و البته مثبت نیز خواهد بود.

نقش تفاوت های جنسیتی

این پژوهش که در مورد ازدواج بر روی دو هزار نفر بالای 65 سال انجام شده تفاوت های جنیستی را در سرنوشت افراد ازدواج کرده بخوبی نشان می دهد.در این زمینه دکتر کاترینا ترویزان از دانشگاه پادوا می گوید برای بسیاری از مردان ازدواج و داشتن همسر به معنای برخوردارشدن از یک مدیریت خانوادگی است که براساس آن کسی از آنان و زندگیشان نگهداری می کند.در مقابل زنان در شرایطی که ازدواج می کنند به استرس بیشتری دچار می شوند.زنانی که ازدواج می کنند به دلیل صرف زندگی در نگهداری از همسرشان و انجام امور خانه و خانواده بخصوص در دوران کهنسالی بیش از پیش فرسوده می شوند.

تاثیرعکس در میان زنان

به گفته دکتر ترویزان ازدواج در میان زنان تاثیر معکوس دارد.براساس این گزارش زنانی که ازدواج نمی کنند و به اصطلاح در خانه می مانند و می ترشند می توانند آینده روشنتری داشته باشند.براساس این گزارش زنان می توانند در شرایطی که مجرد هستند مدارج تحصیلی عالی را طی کنند و شغل بهتری کسب کنند.علاوه براین این خانم ها کمتر در معرض استرس و بیماری های معمول قرار می گیرند.

در حالی که زنانی که ازدواج کرده اند در مقابل از زندگی مشترک و صرف عمر و وقت برای نگهداری از همسرشان از مشکلات بیشتری رنج می برند.در عین حال زنانی که شوهرانشان را ازدست می دهند در ادامه کمتر دچار بیماری و سستی می شوند.درحالی که مردان در صورت ازدست دادن همسرانشان احتمال ابتلا به بیماری و سستی برایشان بیشتر پیش بینی می شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها