رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 138640

راز لاغر بودن کسانی که رژیم نمیگیرند

ساعت ۲۴- تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید چرا بعضی افراد بدون اینکه رژیم غذایی داشته باشند لاغر هستند. محققان پی به راز آنها برده‌اند. آنها می‌گویند این افراد کیفیت غذا را به کمیت آن ترجیح داده و بیشتر تمایل دارند غذاهای خانگی بخورند.

لاغر بودن
dir="RTL">تیم تحقیقاتی دانشگاه كورنل نیویورك در امریكا رفتار ۱۱۲ بزرگسال را مورد مطالعه قرارداد كه هیچ نوع رژیم غذایی نداشته و بدون هیچ زحمتی لاغر بودند و همچنین رفتارهای ۳۵ بزرگسال دیگر را بررسی كردند كه معمولا در رژیم بوده و اغلب به غذاها به خصوص میزان كالری غذاها توجه داشتند. داوطلبانی كه در این تحقیق شركت كرده بدند به ۹۲ پرسش در زمینه عادت‌های غذایی، ورزش و عادت‌های روزانه خود پاسخ دادند.

بریان وانسیك، سرپرست تیم تحقیقاتی و مدیر آزمایشگاه غذا و برند دانشگاه كورنل می‌گوید كه هدف ما این است كه ببینیم رفتارهای كسانی كه برای كاهش یا حفظ وزن خود تلاش می‌كردند و كسانی كه بدون هیچ دردسری لاغر بودند چه تفاوت‌هایی با هم داشت بعداز مقایسه پاسخ این دو گروه از تفاوت به دست آمده توسط داوطلبان لاغر با توصیه‌های معمولی كه در مورد حفظ وزن و یا كم كردن وزن به افراد می‌شود غافلگیر شدیم. متوجه شدیم كسانی كه به طور طبیعی لاغر بودند بیشتر تمایل به خوردن غذاهای با كیفیت داشتند و این غذاها را در منزل تهیه می‌كردند. بنابراین آنها برای لاغر بودن به خواست‌های درونی خود عمل می‌كردند.

عامل مهم دیگر نوع نگرش آنها به غذاها بود چرا كه شركت‌كنندگانی كه تناسب اندام داشتند در مورد زیاد خوردن احساس گناه نمی‌كردند و در كل غذا را با لذت می‌خوردند. در این پرسش و پاسخ‌ها مشخص شد كه مرغ غذای مورد علاقه ۶۱ درصد شركت‌كننده‌های لاغر بوده، ۳۵ درصد آنها هر روز برای ناهار سالاد می‌خوردند علاوه بر این ۶۵ درصد از آنها موقع شام انواع سبزی مصرف می‌كردند و ۷ درصد گیاهخوار بودند. ۳۱ درصد از این افراد برای صبحانه تخم‌مرغ می‌خوردند و ۵۱ درصد هم سبزی را در وعده صبحانه خود گنجانده بودند.

میوه‌های تازه، میان‌وعده مورد علاقه ۴۴ درصد آنها بود و ۲۱ درصد انواع مغزها را به عنوان میان وعده‌ خود انتخاب كرده بودند. ۳۷ درصد آنها هرگز نوشابه‌های گازدار نمی‌نوشیدند، این در حالی است كه ۳۳ درصد نوشابه‌های رژیمی و ۲۵ درصد هم نوشابه‌های معمولی می‌نوشیدند.

به گزارش ساعت ۲۴، این تحقیق نشان داد كه ورزش نقش اساسی و مهمی در سبك زندگی افراد لاغر داشته، ۴۲ درصد آنها ۵ تا ۷ بار در هفته ورزش می‌كنند. ۲۷ درصد ۳ تا ۴ بار در هفته و ۳۲ درصد هم اصلا یا ۲ بار در هفته ورزش می‌كنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها