رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 133336

«چهارشنبه» قربانی اکران نامنظم فیلم‌های فجر شد

ساعت 24-کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» به تلخ بودن قصه‌ی فیلمش اذعان می‌کند.

حسینی
سروش محمدزاده کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» در خصوص اکران فیلم سینمایی خود در بخش سینمایی هنر و تجربه جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم یک ملودرام خانوادگی است که قصه‌ای تلخ دارد اما خوشبختانه مردم دوست داشتند و بعد از اکران روز جمعه 16 بهمن در برج میلاد با استقبال خوب و راضی، تماشاگران مواجه شدیم.


وی ادامه داد: متاسفانه این فیلم پیش از اکران یکی از فیلم‌های شناخته شده‌ی سی و چهارمین جشنواره فجر بود، که به علت تمهیداتی که برای آن فیلم در نظر گرفته شده بود، مهمانان ما نتوانستند داخل سالن شوند و پشت درب‌ها ماندند.

محمدزاده تاکید کرد: خوشبختانه تعداد افرادی که از مطبوعات، رسانه، کارشناسان و سینماگران فیلم را تماشا کردند راضی بودند و با استقبال و بازخورد خوبی در پردیس کوروش، سینما آزادی، خانه هنرمندان روبرو شدیم.

کارگردان فیلم سینمایی «چهارشنبه» در خصوص برگزاری سی و چهارمین جشنواره فجر اظهار داشت: من سالهای پیش در برج میلاد نبودم و نتوانستم فیلم‌ها را تماشا کنم و امسال اولین سالی است که با توجه به حضور خودم به برج میلاد می‌‌آیم و فیلم‌ها را می‌بینم، هر چند گاهی اوقات با بی‌نظمی‌های موجود در برنامه‌ ریزی مواجه شدیم، اما جشنواره خوب و منظم برگزار شد.

وی با ابراز خرسندی از فیلم‌های راه یافته به بخش نگاه نوع بیان کرد: با توجه به فیلم‌هایی که امسال در جشنواره دیدم، فیلم‌هایی که در بخش نگاه نو، فیلم‌ اولی‌ها ساخته ‌شده است را بیشتر دوست داشتم.

محمدزاده در پایان با نگاهی به اتفاقات روزهای جشنواره فجر گفت: نگاه من به فجر، به اندازه کارشناس سینمایی نیست، ولی به عقیده من می‌توان یک نمره متوسط رو به بالا را به برگزاری و فیلم‌های راه یافته به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر داد.

*تهیه‌کننده فیلم «چهارشنبه»:این فیلم بدون حمایت هیچ ارگانی ساخته شد

یوسف وجدان دوست تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه» در خصوص اکران این فیلم سینمایی و برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: خوشبختانه از نمایشی که در روزهای اکران این اثر داشتیم، استقبال خوبی شد و همه دوستان و تماشاگران از دیدن فیلم‌ها راضی بودند.

وی ادامه داد: مشکلی که در نمایش این فیلم وجود داشت، فیلم ما با داشتن پروانه ویدیوئی وارد بخش هنر و تجربه شد که متاسفانه مسئولان نگاه جدی‌ به این بخش ندارند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه» با ابراز تاسف بیان کرد: این فیلم قربانی اکران فیلمی شد که بعد از ما به نمایش گذاشته شد، بالکن‌ها را زود بستند و بلیت مهمان‌هایمان باطل شد و بسیاری از دوستان و سینماگرانمان که منتظر لحظه‌ی تماشای فیلم بودند، پشت درب‌های بسته ماندند.

وجدان دوست افزود: فیلم سینمایی «چهارشنبه» با شرایطی سخت و بدون حمایت هیچ ارگان و نهادی، بصورت مستقل ساخته شد و همین اینکه نمایشی کوتاه در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر داشتیم، راضی و خوشحال هستیم.

وی با بیان تبعیضی که بین سینماگران قائل شده است، در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: امیدوارم ما هم در سال آینده بتوانیم فیلم‌هایی را کار کنیم که حداقل از نگاه مسئولان و کارشناسان جدی گرفته و دیده شود.

وجدان دوست در خصوص نقاط ضعف جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: محقق نبودن، شعاری که در ابتدا برگزاری فیلم فجر و نگه داشتن سالن‌های خالی سینما‌ها یکی از نقاط ضعف فجر امسان بود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «چهارشنبه» در پایان از پرداخت وام‌‌های سینمایی به فیلمسازان جوان، اظهار داشت: فیلمسازان جوان مانند سروش محمدزاده کارگردان «چهارشنبه» بارها به سازمان سینمایی مراجعه کردند، اما دوستان و مسئولان، فیلمسازان جوان را جدی نمی‌گیرند و ترجیح می‌دهند که با سینماگران و تهیه کنندگان شناخته شده کار کنند، امیدوارم این اعتماد به جوانها بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها