رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 131656

دستگاه جدید و موثر برای علاج کمردرد

ساعت 24- دانشمندان وسیله ساده و ارزان قیمت برای انجام فیوژن ستون فقرات ابداع کرده‌اند که از شدت کمردردهای مزمن کاسته و شما را از پیوند استخوانی دردناک و انجام عمل جراحی بی‌نیاز می‌کند.

كمردرد
محققان پیش‌بینی می‌كنند این وسیله پزشكی جدید به نام تروفیوز بتواند جایگزین فیوژن ستون فقرات شود. معمولات پزشكان در مراجعه مبتلایان به كمردرد مزمن با روش‌هایی چون ورزش درمانی، دارو و تزریقات به كمك بیمار می‌آیند و زمانی كه این روش‌ها موثر واقع نشودند دست به جراحی می‌زنند.

محققان می‌گویند انتظار می‌رود آزمایش‌های اولیه اواخر سال جاری در استرالیا بر روی بیماران آغاز شد. ستون فقرات با ثابت نگه داشتن نخاع هنگام حركت‌های ناگهانی از بروز كمردرد جلوگیری می‌كند كمردردهای مزمن از اختلالات ستون فقرات یا بیماری ژنراتیودیسك ناشی می‌شوند. اكثر مردم در سراسر دنیا با این درد مبتلا هستند كمردرد مزمن اصلی‌ترین دلیل درد و ناتوانی افراد زیر 50 سال را شامل می‌شود.

بیل والش مدیر آزمایشگاه‌های جراحی و ارتوپدی دانشگاه نیوسوت ولز استرالیا می‌گوید این وسیله جدید، جراحی ساده‌تر و سریع‌تر با حداقل تابش را در مقایسه با روش‌های جاری دراختیار ما قرار می‌دهد. وی می‌گوید در روش‌های موجود فیوژن ستون فقران، میله به ستون فقرات پیچ می‌شود و پیوند استخوانی به عنوان پلی بین مهره‌ها در ستون فقرات قرار می‌گیرد.

این روش بسیار پرهزینه، سخت و زمان‌بر است و می‌توان گفت میزان موفقیت آن نسبی است. این روش به استخوان متكی است و برای اطلاع از نتیجه عمل جراحی نیز باید بیش از یك سال صبر كرد. در بیش از 50 درصد بیمارانی كه این روش را انتخاب می‌كنند مهره‌ها به هم جوش نمی‌خورند اما وسیله جدید ستون فقرات را بدون نیاز به پیوند استخوان ثابت می‌كند.

آزمایش‌های پیش‌بالینی و آزمایش‌هایی كه بر روی نمونه‌های حیوانی انجام شده است، نشان می‌دهد كه تثبیت بیومكانیكی فیوژن استخوان با استفاده از این دستگاه سریع‌تر انجام می‌شود. این وسیله برای رشد استخوان‌های فرعی مانند پلی بین مهره‌های مجاور عمل كرده و استخوان به استخوان مهره‌های مجاور را به هم جوش می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها