رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 123957

انتشار دوباره یک شایعه با چه انگیزه‌ای؟

استامینوفن مرگ آور با نام «دگلوفین» یا «باکلوفن»

ساعت 24-اخیراً بار دیگر شایعه‌ای که در مورد مرگ آور بودن استامینوفن 2 سال پیش مطرح شده بود، در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش است. شایعه‌ای که همان دو سال پیش با برخورد قضایی با نشر دهندگان خاتمه یافته بود.

2
نهم مهرماه 1392 پیامک مشکوکی به نقل از بیمارستان الزهرا با عنوان «قرص استامینوفن جدید دگلوفین یا باکلوفن به هیچ وجه استفاده نکنید چون در مدت 72 ساعت مرگبار است»، منجر به التهاباتی در سطح کشور شد.

انتشار شایعه بوسیله پیامک آنهم بطور وسیع موجب ملتهب شدن فضای کشور شد تا جایی که وزارت بهداشت بعد از بارها تکذیب این مطلب مجبور شد تا شکایتی جهت پیگیری و برخورد قضایی با نشر دهندگان این پیامک تنظیم کنند.

8 روز بعد سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و خبر از دستگیری 3 نفر از نشر دهندگان این پیامک داد.

وی با اشاره به انتشار پیامک عدم استفاده از استامینوفن، گفت: پلیس فتا ظرف گذشت سه روز از شکایت وزارت بهداشت موفق به شناسایی سه تن از عوامل اصلی انتشار این پیامک شد.

هادیان‌فر ادامه داد: منشأ انتشار این پیامک از یکی از استان‌های کشور بوده و هم اکنون مشغول بررسی انگیزه افراد در خصوص انتشار این پیامک هستیم.

سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز در این زمینه گفت: پیامک از یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور توسط فردی فرستاده شده بود که آن فرد توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر شد.

وزیر بهداشت از مسئولین امنیتی خواست تا از انتشار این گونه اخبار که تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد جلوگیری کنند چرا که چنین پیامک هایی مردم را دچار نگرانی می کند.

هاشمی گفت:‌ اتفاقا از بیمارستان‌هایی که ادعا می شد در آنجا افرادی در اثر خوردن استامینوفن فوت کردند مثل دانشگاه الزهرا بازدید شد. اصلا فوتی نبوده و اخبار منتشر شده دروغ بوده است.

حال مشخص نیست این شایعه بار دیگر با چه انگیزه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در سطح وسیع موجبات نگرانی مردم را پدید آورده است.

در این میان از وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و دستگاه قضا انتظار است بار دیگر به سرعت نسبت به برخورد با این شایعه سازان اقدام کنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها