رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 123825

باز هم اظهارات ضد ایرانی اردوغان

ساعت 24- رییس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان مدعی شد: ایران از بحران‌های سوریه، عراق و یمن برای گسترش نفوذ خود در منطقه سوء استفاده کرده است.

اردوغان
به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه ساعاتی پس از انفجار تروریستی در یکی از نقاط مرکزی استانبول در جمع سفیران این کشور بار دیگر به طرح ادعاهایی علیه ایران پرداخت و گفت که این کشور از بحران‌های کنونی در سوریه، عراق و یمن برای گسترش نفوذ خود استفاده کرده است.

او در ادامه ادعاهایش بار دیگر با اشاره به موضوع اعتراض ایران به اعدام رهبر شیعیان در عربستان و تنش ایجاد شده میان تهران و ریاض بر سر این مساله، اعلام کرد که از موضع عربستان علیه ایران حمایت می‌کند زیرا ایران منطقه را به سوی یک درگیری مذهبی و طائفه‌یی سوق داده است.

رییس جمهور ترکیه گفت:‌ ایران تلاش می‌کند تا با تبدیل اختلافات فرقه‌یی به مناقشه جریان خطرناک در منطقه ایجاد کند.

ادوغان هم‌چنین مدعی شد هیچ کشوری به اندازه ترکیه برای مقابله با تروریسم قاطع نبوده است.

به گزارش ایسنا، اردوغان در حالی ایران را به طایفه‌گری متهم می‌کند که دولتش سال‌ها و ماه‌هاست که با کردها در منازعه است و کار به جایی رسیده است که در روزهای اخیر در برخی شهرهای کردنشین حکومت نظامی برقرار شده است. هم‌چنین وی در حالی این ادعاها را مطرح کرده است که دولت ترکیه خود از زمان گسترش حملات و خشونت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در سال‌های اخیر از داعش حمایت کرده و حتی خاک این کشور مسیر ترانزیت سلاح به این گروه تروریستی بوده است.

مقامات ایرانی همواره هرگونه ادعا مبنی بر دخالت در امور دیگر کشورها را رد و تاکید می‌کنند که سرنوشت کشورها باید به دست ملت‌های‌شان تعیین شود.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها