رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 122042

میهمان‌هایی که با خود باکتری حمل می‌کنند

ساعت ۲۴- دانشمندان می‌گویند مهمان‌هایی که به منزل شما می‌آیند با خود میلیون‌ها باکتری به همراه دارند. این باکتری‌ها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده هر مهمانی که وارد خانه شما می‌شود در ساعت ۳۸ میلیون باکتری از خود منتشر می‌کند.

ديد و بازديد
dir="RTL">جك گيلبرت استاديار دانشگاه شيكاگو مي‌گويد حتي اگر مهمان شما نفس خود را حبس كند در عرض ۶۰ دقيقه ۱۰ ميلون باكتري از طريق منافذ پوستي‌اش منتشر مي‌شود. همه ميكروب‌هايي كه دوستان و اقوام به ما هديه مي‌كنندبد نيستند و مي‌توانند در جهات مختلفي براي ما مفيد هم باشند.

گيلبرت در ادامه مي‌گويد محيط بيش از حد بهداشتي كه ما در آن زندگي مي‌كنيم موجب شده تا سيستم ايمني بدنمان نسبت به اجدادمان كه كشاورز بوده و مرتبا با حيوانات و گياهان مختلف در تماس بودند ضعيف‌تر باشد بدن آنها به چنين شرايطي عادت داشت. بدن ما نيز بايد انتظار رويارويي با اين وضعيت را داشته باشد.

اجداد ما هر روز با انواع و اقسام باكتري‌ها در تماس بودند. اگر شما هم در چنين تنوع زيستي زندگي كنيد، بدنتان انتظار رويارويي و آلودگي با ميكروب‌ها را دارد و اگر چنين نباشد بدن به نوعي ترسيده و در نتيجه به انواع حساسيت‌ها و آسم و ساير بيماري‌ها دچار مي‌شود.

درست است كه شست‌وشوي مرتب دست‌ها مي‌تواند ما را از ابتلا به آنفلوآنزا نجات دهد. اما از طرفي اين كار مانع بالا رفتن مصونيت بدن ما مي‌شود. دور كردن ميكروب‌ها از محيط زندگي عمل درستي است اما زندگي در محيط بسيار بهداشتي بدن ما را از وجود ميكروب‌هاي مورد نياز محروم مي‌كند. مهماني گرفتن و دعوت از دوستان و اقوام به طور مرتب كمك مي‌كند تا سيستم ايمني ما فعال شود.

گيلبرت معتقد است كه اجراي بعضي از رسوم اجتماعي مانند دست دادن، در آغوش گرفتن و بوسيدن در حقيقت ممكن است راهي باشد براي انتقال ميكروب‌ها و تقويت سيستم ايمني بدن كه طي هزاران سال به ما رسيده است. تعداد ميكروب‌ها بسيار فراوان است و نمي‌توان آنها را از بين برد. پس نياز نيست كه بعد از رفتن ميهمان‌ها دست به كار شده و خانه‌تان را تميز كنيد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها