رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 114971

رئیس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی:

سونامی بیماری های قلبی ایران را تهدید نمی کند

ساعت 24- رئیس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی درآستانه روز آترودی (27 آذر) گفت: سونامی بیماری های قلبی ، ایران را تهدید نمی کند.

بیماری های قلبی
به گزارش روابط عمومی همایش بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز ( تصلب شرایین ) روی عروق بدن انسان با عنوان آترودی، دکتر ایرج فیروزی یکی از دلایل این امر را افزایش اطلاع رسانی های عمومی، توجه جدی ترمردم، وجود پزشکان ومتخصصین و امکانات درمانی کافی درکشور؛ مراجعه زودهنگام بخش قابل توجهی از مردم و کنترل بهتر ریسک فاکتورها عنوان کرد.

وی در عین حال به علل سکته های قلبی، عروقی و مغزی اشاره کرد و گفت: به علت مواردی همچون نوع تغذیه و کم تحرکی؛ به تدریج پلاک هایی در عروق قلب یا مغز ایجاد می شود.زمانی که شکافی روی پلاک برآمده ایجاد شود، پوشش طبیعی کنار می رود و پلاک ها می چسبند و توده پلاکت را تشکیل می دهند؛ در نتیجه امکان دارد لخته هم به آن اضافه شود و رگ را ببندد. عضله ای که از این رگ ،خون دریافت می کند دچار کم خونی می شود ؛ آنوقت است که مرگ سلولی و سکته قلبی رخ می دهد.


متخصص قلب و عروق درباره وضعیت امکانات کنونی درمانی و دارویی در ایران اظهارکرد: خوشبختانه کشور ما در زمینه استنت و بالن و درمان پلاک ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و اختلاف ما با کشورهای دنیا ناچیزاست .


وی افزود :وزارت بهداشت ودرمان هم در این زمینه بسیار خوب کار می کند و ابزارهای لازم به وفور در اختیار است؛ بنابراین از این نظر ما در سطح کشورهای خوب دنیا قرار داریم؛ ضمن اینکه برای پیشگیری ازشیوع بیماری های قلبی وعروقی و سکته های قلبی و مغزی باید تمام مردم به فکرسلامت شان باشند و به توصیه های پزشکان دراین باره توجه جدی نمایند.


فیروزی خاطرنشان کرد: پایه مراسم روز آترودی نیز آترواسکلروز(تصلب شرایین) است و تکیه آن بر داروهایی است که از تشکیل لخته خون جلوگیری می کند؛همچنین نگاهی هم به روش های جدید،مطالعه و بازگشت به تکنیک های موجود می شود؛ ضمن این که استفاده از تجربیات و روش های جدید درمانی هم مطرح خواهد شد.

هر چند دکتر فیروزی معتقد است که سونامی بیماری های قلبی ، ایران را تهدید نمی کند ؛ در عین حال دکتر محمد حسن ماندگار، پدر پیوند قلب ایران، اخیرا گفته که سن سکته های مغزی و قلبی در ایران به زیر 40 سال کاهش یافته است؛ این در حالی است که سکته های قلبی . و مغزی معمولان در دهه هفتاد زندگی رخ می دهد.


ماندگار افزود: استرس، فشارهای عصبی، آلودگی های صوتی و هوای ناسالم، مصرف نمک، فست فودها و چربی های اشباع شده مهمترین دلایل بروز سکته های قلبی و مغزی هستند.


سومین همایش یکروزه بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز ( تصلب شرایین ) روی عروق بدن انسان با عنوان آترودی با همکاری انجمن آترواسکلروز ایران ، انجمن سکته مغزی ایران ، انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران ، انجمن قلب ایران وشرکت سانوفی روز27 آذرماه 94 در تهران برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها